بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
۶۳درصد کاهش سودآوری، نتیجه فعالیت در سال ۱۳۹۸؛

عدم تناسب جدی سود و قیمت سهام شرکت

سود خالص شرکت نسبت به سال مالی گذشته، کاهش بیش از ۶۳درصدی داشته و این در حالی است که ارزش بازارسهام شرکت در حال حاضر بیش از ۴.۰۰۰میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۰۰۵۸۲

عدم تناسب جدی سود و قیمت سهام شرکت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه امسال منجر به شناسایی سود خالص ۵۰ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریالی شد.

سود خالص شرکت نسبت به سال مالی گذشته، کاهش بیش از ۶۳درصدی داشته و این در حالی است که ارزش بازارسهام شرکت در حال حاضر بیش از ۴.۰۰۰میلیارد ریال بوده و قیمت سهام شرکت هیچگونه تناسب منطقی‌ای با روند سودآوری آن نشان نمی‌دهد.

63  درصد کاهش سودآوری، نتیجه فعالیت

نسبت قیمت به درآمد سهام شرکت در حال حاضر معادل ۸۶ واحد است که در نوع خود کم نظیر و تعجب بر انگیز است.

بخش عمده‌ای از درآمد‌های کسب شده این شرکت مربوط به سود ناشی از فروش سهام به مبلغ ۷۱.۷ میلیارد ریال است که تقریبا معادل ۸۰درصد کل درآمد‌های شرکت است.

همانگونه که مشخص است، سود ناشی از فروش سهام نمی‌تواند ماهیت بلندمدت و همیشگی داشته باشد. سود سهام این شرکت در سال گذشته به مبلغ ۱۸میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال محقق شده که افزایش ۱۹درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه مجوز افزایش سرمایه ۱.۲۵۰میلیارد ریالی و معادل ۱۶۶درصد سرمایه فعلی شرکت را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که ۸۱.۶ درصد از این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و ۱۸.۴ درصد نیز از محل سود انباشته صورت خواهد پذیرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیش‌بینی جهش سودآوری در این شرکت؛

آیا "وبیمه" به سود ۲۳۰ میلیاردی می‌رسد

پیش‌بینی جهش سودآوری در این شرکت؛

آیا "وبیمه" به سود ۲۳۰ میلیاردی می‌رسد

ارسال نظر