بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸
پس از دو ماه رویایی برای وال استریت ، بورس بازها در شروع معاملات این هفته ترجیح دادند که دست به فروش سهام زده و کمی سود عاید سرمایه گذاری خود کنند. اعلام خبرهایی از جانب بانکها مبنی بر عرضه سهام به منظور افزایش سرمایه نیز بر افزایش فروش سهام موسسات مالی در روز دو شنبه موثر بوده است.
کد خبر : ۲۰۰۶۸

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ پس از دو ماه رویایی برای وال استریت ، بورس بازها در شروع معاملات این هفته ترجیح دادند که دست به فروش سهام زده و کمی سود عاید سرمایه گذاری خود کنند. اعلام خبرهایی از جانب بانکها مبنی بر عرضه سهام به منظور افزایش سرمایه نیز بر افزایش فروش سهام موسسات مالی در روز دو شنبه موثر بوده است.

شایان ذکر است که بانک مرکزی ایالات متحده با انجام«تست استرس» بر روی بانکهای بزرگ این کشور، از بسیاری بانکها خواسته بود تا سرمایه خود را افزایش دهند.

در معاملات شب گذشته سهام بانک سیتی گروپ چهار درصد کاهش یافت. میزان افت ارزش سهام JP Morgan و BOA نیز به ترتیب 8 و 8.7 درصد بوده است.

طی معاملات شب گذشته در وال استریت شاخص صنعتی داوجونز 1.82 درصد کاهش یافت و شاخص S&P500 نیز 2.15 پایین آمد. میزان افت شاخص ترکیبی نزدک نیز 0.45 درصد گزارش می شود.

دیشب شاخص KBW که عملکرد بانکهای بزرگ ایالات متحده را منعکس می کند به میزان 7.7 درصد کاهش یافت.

نکته جالب در این خصوص این است که نمادهای گروه بانکی در معاملات روز تالار حافظ با صف فروش میلیونی مواجه شده اند. بنظر می رسد که ارتباط جدیدی بین تالار حافظ با سایر بورسهای جهانی در حال شکل گیری است.

در پی افت وال استریت و اعلام کاهش 22 درصدی صادرات چین در ماه آوریل ، بیشتر بورس های آسیایی روندی منفی به خود دیدند . نکته جالب اینجاست که در بورس شانگهای ، شاخص ترکیبی بازار تاکنون در حدود 0.2 درصد رشد کرده است.

طی معاملات روز سه شنبه در بورس توکیو شاخص نیکی 225 به میزان 1.1 درصد کاهش یافته است. شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ نیز 0.9 درصد پایین آمده و میزان افت شاخص Straits Times بازار سنگاپور 1.3 درصد گزارش می شود. همچنین کاهش شاخص ترکیبی بازار سئول و شاخص وزنی بازار تایوان به ترتیب 0.87 و 3.49 درصد بوده است.

امروز در بورس استرالیا نیز شاخص All Ordinaries به میزان 1.25 درصد کاهش یافت.

در روز گذشته تمام بورس های اروپایی نیز منفی بودند و دامنه افت آنها از 0.6 درصد در بورس لندن و سوئیس تا 2.47 در بورس اتریش متغیر بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر