بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان ارومیه با حضور بالغ بر 88 درصد صاحبان سهام و با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره، بازرس و حسابرس قانونی شرکت، انتخاب موسسه حسابرسی و روزنامه کثیر الانتشار و تقسیم سود در ساعت 10 صبح روز دوشنبه 88.2.21 در محل شرکت واقع در کوچه ششم خیابان بخارست برگزار گردید.
کد خبر : ۲۰۰۷۰
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان ارومیه با حضور بالغ بر 88 درصد صاحبان سهام و با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره، بازرس و حسابرس قانونی شرکت، انتخاب موسسه حسابرسی و روزنامه کثیر الانتشار و تقسیم سود در ساعت 10 صبح روز دوشنبه 88.2.21 در محل شرکت واقع در کوچه ششم خیابان بخارست برگزار گردید.
 
 مجمع عمومی منتهی به سال مالی 87.12.30 شرکت سیمان ارومیه با حضور سید حسین سید شفیعی به عنوان رئیس مجمع، آقایان جواد مهری و نامداری به عنوان ناظرین و آقای صفدری به عنوان دبیر مجمع در ترکیب اعضاء هیات رئیسه تشکیل گردید.

شایان ذکر است که آقایان باقری فرد مدیر عامل شرکت، بهبهانی نماینده سازمان بورس و نیکبخت مدیر عامل سیمان بهبهان نیز در این جلسه حضور داشتند.

در خاتمه جلسه جلسه سهامداران پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل و گزارش بازرس قانونی مصوبات ذیل را به تصویب رساندند.

1- تصویب صورتهای مالی

2- توزیع 840 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

3- ابقاء موسسه حسابرس دبش و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیر الانتشار

تاریخچه فعالیت شرکت:

این شرکت در سال 1354 با سرمایه 492 میلیون ریال بمدت نامحدود تاسیس و بنام شرکت سهامی عام سیمان رضائیه تحت شماره 263- 54.1.18 در اداره ثبت شرکتهای شهرستان ارومیه به ثبت رسیده و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1359.8.8 نام شرکت به شرکت سهامی عام سیمان ارومیه تغییر یافته است.
 
عملیات اجرائی احداث کارخانه به منظور شروع فعالیت طبق مفاد ماده 3 اساسنامه از اوایل سال 1360 آغاز و در اواخر بهمن ماه 1368 تولید آزمایشی کلینکر و متعاقب آن از اردیبهشت ماه سال 1369 سیمان تولید شده است.
 
طبق پروانه بهره برداری اولیه بشماره 442003.75002 مورخه 71.6.11 ظرفیت اسمی کارخانه در سال 690 هزار تن کلینکر و 717 هزار و 600 تن سیمان بوده است. که پس از اخذ مجوز افزایش ظرفیت از اداره صنایع و اجرای طرح افزایش ظرفیت کوره در سال 84، ظرفیت کوره از 2300 تن به 2580 در روز تغییر یافته و پروانه بهره برداری بشماره 15964 مورخه 85.5.4 برای تولید سالانه 855 هزار تن کلینکر و 890 هزار تن سیمان از اداره کل صنایع استان آ.غ اخذ گردید.
 
هم چنین مجوز طرح توسعه خط تولید شرکت (فاز 2) به ظرفیت 3300 تن کلینکر در روز که مطالعات اولیه آن از سال 82 شروع گردیده بود بشماره 110.20430 به تاریخ 85.6.8 از اداره صنایع اخذ و تا پایان سال جاری پیشرفت طرح مذکور حدود 65 درصد بوده است.
 
ترکیب اعضاء هیات مدیره
 
عبدالرضا شیخان
عضو و رئیس هیات مدیره
عباس جهاندیده کاظم پور
عضو و نائب رئیس هیات مدیره
اسدا... نیک فر
عضو هیات مدیره
حمید رضا رفیعی کشتلی
عضو هیات مدیره
مجید باقری فرد
عضو هیات مدیره و مدیر عامل
 

اهم اقدامات و فعالیت های انجام شده در سال مالی مورد گزارش

تولید 2868 تن کلینکر در روز با کارکرد 327 روز کوره،
 
افزایش تولید نفر ساعت سیمان از 799 کیلو گرم در سال 86 به 906 کیلوگرم در سال 87،
 
اقدامات بهینه جهت کاهش در مصرف کلینکر جهت تولید سیمان پوزولانی و جایگزینی مخلوط سنگ گچ و سنگ آهن به منظور افزایش تولید و بهبود کیفیت سیمان پوزولانی،
 
صرفه جوئی ناشی از تغییر مبدأ حمل مازوت از اراک به تبریز به مبلغ 9.507 میلیون ریال و صرفه جویی ناشی از تغییر مبدا حمل مازوت از ماهشهر به اراک به مبلغ 3.546 میلیون ریال،
 
 فروش دارائی ها و اقلام مازاد بر نیاز انبار، تسویه حساب مالیاتی با اداره دارائی شهرستان ارومیه تا پایان سال 85،
 
 استفاده از تسهیلات ارزی به مبلغ 14 میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی و اخذ وام ریالی به مبلغ 136500 میلیون ریال از محل منابع داخلی بانک تجارت،
 
اخذ یکصد میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از بانک ملت،
 
 اخذ مجوز یکصد میلیارد ریال تسهیلات از محل بنگاه های اقتصادی زود بازده از بانک بصورت سندیکایی با بانک تجارت،
 
اقدام جهت اخذ وام از محل طرح آمایش برای طرحهای نیمه تمام از وزارت صنایع با عاملیت بانک صنعت و معدن که مراحل پایانی را جهت معرفی شرکت به آن بانک سپری می نماید،
 
مدیریت وجه نقد شرکت و حد اکثر استفاده از وجود در گردش،
 
 اخذ مجوز افزایش سرمایه به مبلغ 200 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران از سازمان بورس و اوراق بهادر که مراحل اجرائی آن در ابتدای سال آتی انجام خواهد پذیرفت،
 
اجرای پروژه های متعدد نظام مدیریتی برای دستیابی به اهداف استراتژیک سه ساله شرکت بر اساس نظامهای تضمین کیفیت و تعالی سازمانی (EFQM) ،
 
تجدید گواهینامه های نظام مدیریت یکپارچه (IMS) برای یک دوره سه ساله دیگر،
 
تدوین نقشه جامع فرآیندی شرکت برای اولین بار در سیمان ارومیه،
 
 افزایش رضایتمندی مشتریان همانند سال قبل باهتمام راه اندازی سیستم تلفن گویا و سیستم پیامک کوتاه و آشنایی با نحوه مصرف انواع سیمان بر اساس نظر سنجی و .... عمده اقداماتی است که در سال مورد گزارش انجام شده است.
 
در این راستا به دلیل عملکرد مناسب، شرکت موفق به اخذ تقدیر سبز سطح 3 از دبیر خانه جایزه مدیرت سبز ایران و تقدیر نامه تعالی سازمانی 2 ستاره از دبیر خانه جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی گردید.

همچنین تولید محصول متوسط  روزانه کلینکر برای 327 روز کاری در سال 87 معادل 2868 تن و در طول سال جاری 937879 تن بوده است که نسبت به ظرفیت اسمی 10 درصد افزایش و نسبت به سال قبل یک درصد و نسبت به بودجه 3 درصد کاهش داشته است. تولید سیمان نیز نسبت به ظرفیت اسمی 23 درصد افزایش و نسبت به سال قبل یک درصد و نسبت به بودجه یک درصد کاهش داشته است.

فروش محصول

در سال مورد گزارش تا تاریخ 87.4.12 که سیمان بطور مشروط (با حفظ قیمت هر تن 650.000 ریال) از سبد حمایتی دولت خارج شد مسئولیت تولید و چگونگی انجام آن با نظارت کامل وزارت بازرگانی بود که پس از تاریخ مذکور مسئولیت توزیع را شرکتهای تولید کننده سیمان عهده دار شدند.

افزایش تولید سیمان از طریق راه اندازی کارخانجات جدید در سال 87 از یک طرف و رکود اقتصادی و کاهش چشمگیر در ساخت و سازها از طرف دیگر منجر به مازاد عرضه نسبت به تقاضا گردید که حاصل آن انباشت سیمان و کلینکر در واحدهای تولید کالا بود و منجر به کاهش قیمت فروش سیمان از سوی اکثر واحدهای تولیدی گردید که رقابت در فروش محصول را در بر داشت.

اهداف و برنامه های شرکت

- حفظ و ارتقاء ارزشهای بینادی شرکت

- دسترسی به استراتژی های هدف گذاری شده سه ساله شرکت همچون :

- کاهش قیمت تمام شده محصول

- افزایش سود آوری

- توسعه منابع انسانی

- ساماندهی شرکت و حضور و تسلط بر بازارهای داخلی و صادراتی

- اهتمام در نصب و راه اندازی پروژه طرح توسعه، علی رغم مشکلات بوجود آمده در خصوص ارسال بموقع ماشین آلات خارجی و تاخیر سازندگان داخلی در تحویل قطعات ساخت داخل بدلیل افزایش بی رویه هزینه آهن آلات و سایر هزینه های مرتبط
 
 
 
 
 
لینک سایت شرکت :
 
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر