بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
فعالان بخش خصوصی باید با استفاده از ظرفیت‌های سیاستهای اصل 44، با یک برنامه عملیاتی و نقشه راه، زنجیره‌ای تخصصی از «تولید علم و طراحی و مهندسی» تا «تولید محصول و بازاریابی» را تشکیل دهند.
کد خبر : ۲۰۰۷۵۲

به گزارش بورس نیوز ، رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأیید سیاستهای اصل 44 از جانب صاحب‌نظران اقتصادی در زمان ابلاغ آن، افزودند: البته در اجرای این سیاستها درست عمل نشد زیرا واگذاری برخی کارخانه‌ها به افراد سوءاستفاده‌چی، نه‌تنها موجب تقویت بخش خصوصی نشد بلکه عملکرد نادرست این افراد اندک، فضا را برای فعالان پرشمار و سالم بخش خصوصی نامساعد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: فعالان بخش خصوصی باید با استفاده از ظرفیت‌های سیاستهای اصل 44، با یک برنامه عملیاتی و نقشه راه، زنجیره‌ای تخصصی از «تولید علم و طراحی و مهندسی» تا «تولید محصول و بازاریابی» را تشکیل دهند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه معنای سیاستهای اصل 44 جایگزین شدن بخش خصوصی به‌جای بخش دولتی نیست، افزودند: این دو بخش باید به هم کمک کنند و مزاحم هم نباشند، مثلاً اگر بخش خصوصی می‌تواند کاری را انجام دهد، بخش دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی خود را رقیب بخش خصوصی ندانند و به آن کار ورود نکنند و اگر هم فعالیت دارند کنار بکشند.

ایشان در عین حال افزودند: البته بخش دولتی نباید به‌کلی از فعالیت‌های اقتصادی دست بردارد زیرا کارهایی وجود دارد که جز بخش دولتی یا بخش‌های عمومی غیردولتی کس دیگری نمی‌تواند آنها را انجام بدهد.

ایشان در همین چارچوب، بخش تعاونی در اقتصاد کشور را پدیده مطلوبی دانستند و افزودند: در تعاونی‌ها، با سرمایه‌های اندک می‌توان اشتغال فراوانی ایجاد کرد که اگر این اشتغال‌های ایجادشده به‌صورت شبکه‌ای به یکدیگر متصل شوند، برکات زیادی برای اقتصاد کشور به‌وجود خواهد آمد و وزیر محترم تعاون باید موضوع تعاونی‌ها را با جدیت دنبال کند.

«استفاده از کالاهای داخلی»، «شرکت در سرمایه‌گذاری‌های مولد همچون تعاونی‌ها و بورس» و «ترویج فرهنگ کار جهادی و تعاون» توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی به عموم مردم بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی فراکسیون تولید، فرآوری و صادرات زعفران مجلس گفت:

خرید حمایتی و تثبیت قیمت زعفران

کرایه‌ها و بلیت‌های اربعین گران می‌شود؛

رشد قیمت‌ بلیت وسایل نقلیه بعد از اربعین

ارسال نظر