بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
آمارهای عملکرد ۷ ماهه نشان داد؛

تولید شمش فولاد از ۱۱.۹ میلیون تن گذشت

کد خبر : ۲۰۱۰۰۲

به گزارش بورس نیوز، آمارهای سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) در دوره هفت ماهه ابتدایی امسال گویای آن است که ۱۰ واحد بزرگ فولادسازی کشور ۱۱ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۹۹۳ تن تولید شمش داشتند که از این رقم فولاد مبارکه و واحدهای وابسته سهم ۴۶ درصدی را به خود اختصاص دادند.

بررسی های آماری عملکرد مجموعه های فولاد مبارکه (سبا و هرمزگان)، خوزستان، ذوب آهن، فولاد خراسان، ملی صنعتی فولاد، آلیاژی، طرح ثامن چادرملو، بناب، کاوه جنوب و آهن و فولاد ارفع در این گزارش مورد استناد قرار گرفته‌اند.

فولاد مبارکه به همراه سبا و هرمزگان در هفت ماهه امسال در مجموع پنج میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۵ تن تولید شمش داشتند که سهم مبارکه سه میلیون و ۸۲۸ هزار و ۷۷۹ تن ثبت شده و سبا با ۸۱۶ هزار و ۸۹۳ تن و هرمزگان با ۸۴۸ هزار و ۴۱۳ تن در این آمار جای گرفتند.

فولاد خوزستان نیز با سهم ۱۸.۴ درصدی از تولید هفت ماهه دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۸۹۰ تن شمش تولید کرد که به عنوان دومین تولید کننده شاخص در دوره مورد بررسی محسوب می شود.

همچنین ذوب آهن اصفهان هم در هفت ماهه ۹۸ تولید شمش خود را به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار تن رساند که سهم ۱۱.۶ درصد از مجموع عملکرد این مدت را از آن خود ساخت.

شمش های واحدهای تولیدی مزبور به شکل بیلت، بلوم و اسلب انجام شده، برخی واحدها تک محصولی و بعضی تولید خود را در هر سه شکل شمش انجام دادند.

آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت مربوط به نیمه نخست امسال گویای صادرات ۱۵.۸ میلیون تن کالاهای بخش معدن وصنایع معدنی به ارزش سه میلیارد و ۸۹۱ میلیون دلار است که نشان دهنده تحقق نزدیک به ۴۰ درصد هدف صادرات این بخش است.

آمارهای مورد بررسی مربوط به صادرات محصولات معدنی فلزی، شامل مواد و محصولات معدنی در نیمه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ ارزشی ۱۱.۷ درصد و از لحاظ وزنی ۲۷.۳ درصد افزایش را ثبت کرد.

 شمش فولادی به عنوان مهمترین محصول صادراتی بخش معدنی فلزی در نیمه نخست امسال با یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار به وزن سه میلیون و ۱۶۶ تن و پس از آن سنگ و کنسانتره آهن به ارزش۶۱۷ میلیون دلار، محصولات طویل فولادی به ارزش ۵۷۵ میلیون دلار، محصولات تخت نورد شده فولادی به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار بخشی از این اقلام محسوب می شوند.

ایران برای سال ۱۴۰۴ در قالب سند چشم انداز ظرفیت سازی ۵۵ میلیون تن فولاد را برنامه ریزی کرده که از این رقم حدود ۴۰ درصد برای بازارهای صادراتی پیش بینی شده و بقیه در بازار داخلی جذب خواهد شد.

امسال انتظار می رود ظرفیت فولاد سازی کشور حداقل به ۴۰ میلیون تن برسد و میزان تولید ۲۶ تا ۲۸ میلیون تن برآورد شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
این شرکت فولادی خبر داد؛

مرحله دوم افزایش نقدینگی "ارفع"

مدیر حسابداری صنعتی فولاد خوزستان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

بهبود "روش‌ها" در توسعه "فخوز"

رشد فولادسازان خوزستانی بررسی شد؛

"فخوز" و جبرانی با ارزش

ارسال نظر