بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
نتیجه توجه کاریکاتوریستهای جهانی به خودرو:

حضور 2700 اثر در جشنواره کاریکاتور خودرو

حضور 1171 هنرمند از 67 کشور دنیا با 2700 اثر در این جشنواره موید توجه ویژه هنرمندان کارکاتوریست های داخلی و خارجی نسبت به مقوله خودرو بود.
کد خبر : ۲۰۱۰۲

به گزارش خبرنگار بورس نیوز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور خودرو شب گذشته با حضور مهرداد بذرپاش، جواد نجم الدین، اعضاء هیات داوران و برگزیدگان برتر این جشنواره در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

از آذر ماه سال گذشته اطلاع رسانی وسیعی از طریق سایت های تخصصصی داخلی و خارجی همچون ایران کارتون، تبریز کارتون، برزیل کارتون، سیریا کارتون و فانوفانی توسط دبیرخانه جشنواره کاریکاتور خودرو جهت دعوت هنرمندان کاریکاتوریست در تمام دنیا صورت پذیرفت.
 
بذل توجه مسئولین شرکت خودروسازی سایپا نسبت به مقوله کاریکاتور و پشتیبانی این شرکت از چنین طرح و ایده ای نشانه شناخت ویژگی های بیانی این هنر مردمی و مسبب تشکیل این جشنواره بود.
 
حضور 1171 هنرمند از 67 کشور دنیا با 2700 اثر در این جشنواره موید توجه ویژه هنرمندان کارکاتوریست های داخلی و خارجی نسبت به مقوله خودرو بود.
 
 

در راستای علمی و حرفه ای شدن این فعالیت، دبیرخانه جشنواره با دعوت از 3 کاریکاتوریست برجسته در سطح دنیا و همکاری افراد نامی کاریکاتور در ایران همچون حمید بهرامی، بهرام عظیمی و شاهرخ حیدری فضائی مناسب را برای داوری کاملا حرفه ای فراهم آورد.

حضور آقایان اردوگان کاریل از ترکیه مسئول سایت دون کیشوت، لنگ مو از چین مسئول سایت گوگلم و مارسیو لیته از برزیل مسئول سایت برزیل کارتون در کنار اساتید ایرانی و حضور مجتبی خشایار فرد به عنوان نماینده گروه خودروسازی سایپا فضایی کاملا رسمی و حرفه ای را بوجود آورد که در نهایت باعث برگزیده شدن 15 نفر از شرکت کنندگان در جشنواره در بخشهای خودرو و خودرو آینده شد.

اهداء تندیس، لوح یادبود و مبالغ 100، 1500 و 2000 یورویی به برگزیدگان جوایز نفرات برتر جشنواره بود که توسط گروه داوران و آقایان بذرپاش و نجم الدین به آنان اهداء گردید.

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا نیز در این مراسم، ارائه ایده های نو و جذاب برای برگزاری جشنواره های فرهنگی بین المللی در حوزه صنعت، همچون جشنواره کاریکاتور خودرو را امری تاثیرگذار و مثبت دانست.
 
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر