بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم عصر نیم‌نگاهی دارد به ۶۰میلیون نفر انسان اساطیری که بابت اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، یارانه گرفتند و ...
کد خبر : ۲۰۱۰۳۸

آن ۶۰ میلیون نفر افسانه ای

به گزارش بورس‌نیوز، آورده‌اند که درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین ماهانه ۳۴۰۰میلیارد تومان برآورد شده و در یک حساب سرانگشتی نیز فقط ۱۵۰هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، متعلق به ۱۱۰ نفر است.
اینجاست که گفتند کاش دولت برای تامین کسری بودجه، بجای تحمیل فشار مضاعف به ۸۰ میلیون نفر ، فقط به ۱۱۰ نفر فشار بیاورد. چرا آن ۱۱۰ نفر را به ۸۰ میلیون ترجیح داده شد.

وقتی خبری از ۶۰ میلیون نفر نیست

سخنگوی راه‌پله‌ها که امروز به‌دنبال آن بود که تا یکی از آن ۶۰میلیون نفر باشد؛ گویا پس از آنکه بارها گفته‌اند به حساب ۲۰میلیون نفر یارانه سهمیه‌بندی بنزین واریز شده بسیار گفته‌اند کِی، کی گرفته و کجا ریختند!

بسیاری از مردم که بعضی‌هاشان جزو اقشار آسیب پذیر بوده‌اند، هنوز هیچ پولی به حساب شان واریز نشده و جالب‌تر آنکه با در نظر گرفتن آن یارانه‌ای که به ۶۰میلیون نفر داده‌اند به‌علاوه سهمیه‌بندی‌های اعلام شده برای تاکسی‌های اینترنتی و مردم عادی و ... به نظر می رسد اهالی محترم پاستور یک چیزی هم از جیب‌شان گذاشته‌اند و بین مردم توزیع کرده‌اند؛ باور کنید راضی به این دلسوزی نیستیم ...

خاندانی که از پتروشیمی رفتند

سخنگوی ناراحت ما از طرف دیگر خبری آورده که خاندانی معروف از ترکیب سهامداری یکی از پتروشیمی‌ها خارج شده البته این مورد را هم متذکر شده که این خانواده کماکان در موسسه اعتباری خود تکیه زده‌اند.

یک بام و دو هوای وعده های آقایان

باز هم یک بام و دو هوای آقایان، دردسر ساز شد؛ وقتی صادرات که مهم‌ترین کلید قفل تولید کشور را می‌تواند باز کند و اتفاق این کلید ارزی از سوی بلاد روس با تعرفه صفر یا ترجیحی، اقلامی همچون سرامیک و سیمان و رب گوجه ساخته شد اما؛ صادرکنندگان پشت درهای گمرک مانده‌اند و وقتی از تعرفه ترجیحی و توافق تجاری صحبت کرده‌اند پاسخ شنیده‌اند، مگر می‌شود؟!؟! توافق کجاست؟!؟!؟ ما خبر نداریم بروید از مسئولش بپرسید.» لطفا پیدا کنید امضا کننده محترم این توافقنامه را ...

وعده ای که محقق نشد

بعضی‌ها گفتند افزایش قیمت بنزین تورم‌زاست؛ برخی دیگر بر دهان این بعضی ها کوبیدند و گفتند ما اجازه گرانی نمی‌دهیم؛ حالا هنوز یک هفته از این افزایش نرخ نگذشته، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را گران کرده‌اند. کافی است به اختلاف قیمت چند میلیونی تیبای امروز با تیبای دو هفته قبل نگاهی بیندازید باقی چیزها دستگیرتان خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
دروغ میگویند به کسی پول بنزین ندادند.