بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"بورس" در ثبات پسابنزین

"بورس" تحت تاثیر شوک‌های بسیاری قرار گرفته و این شوک و تاثیر آن براقتصاد از یک سو و نوسانات بازار ارز از سویی دیگر، از عوامل مهم و تاثیرگذار بازار طی هفته‌های اخیر بود.
کد خبر : ۲۰۱۱۳۵
 
بعد از
 
علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در ارزیابی بازار روز جاری به بورس‌نیوز گفت: پس از شوک بنزین به اقتصاد و شوک روانی به بازار‌سرمایه، بازار با مدیریت، کنترل ارز و کاهش هیجان فروش در وضعیتی ثابت قرار گرفته و در روندی عادی به سر می‌برد. 

وی افزود: با انتشار گزارش‌های ماهانه طی هفته جاری و هفته آتی، روند بازار طبیعی و منطقی پیش خواهد رفت. انتظار می‌رود این گزارش‌ها در برخی صنایع نتایجی مثبت داشته باشد چراکه روند نامناسب در ارائه عملکرد بر بازار تاثیرگذار بوده و عامل کاهش برخی سهام خواهد شد. 

این کارشناس بازارسرمایه، گذر از شوک بنزین را مهم‌ترین اتفاق چند روز اخیر بازار عنوان کرد و افزود: با پشت سرگذاشتن این شوک و همچنین محدودیت‌های دسترسی به اطلاعات و سایت بورس طی هفته اخیر اکنون شاهد روندی طبیعی در "بورس " خواهیم بود. 

بانک مرکزی روند دلار را ساکن نگه داشته است
قدرتی، در رابطه با افزایش نرخ دلار طی سال‌های اخیر عنوان کرد: دلار یکی از متغیر‌های مهم در اقتصاد ایران بوده و طی سال‌های اخیر بر بازار سرمایه تاثیرگذاری بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: شاید سال ۹۷ را بتوان منشا رشد بازار سرمایه دانست. طی هفت ماه گذشته سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی روند دلار را در حالتی سکون و بعضا نزولی قرار داده، بنابراین دور نمای رشد بسیار زیادی را نمی‌توان برای دلار متصور بود. 

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به حمایت‌های دولت و وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده، تصریح کرد: عوامل ذکر شده به همراه شوک بنزینی که به اقتصاد کشور وارد شد، تصور رشد به یکباره و زیاد دلار را دور از ذهن می‌نماید. 

وی ادامه داد:همچنین اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در حوزه سیاسی و اقتصادی رخ ندهد نیز شاهد رشد غیر منطقی برای دلار نبوده و بانک مرکزی نیز با این رشد آرام دلار موافق خواهد بود اما؛ هرگز نباید از تاثیر بسیار جدی دلار در بازار سرمایه غافل بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اشباع جابه‌جایی ظرفیت نقدینگی

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

موج نگرانی از بودجه و قوانین مالیاتی

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

در سایه انتظارات تورمی

ارسال نظر