بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
رییس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

افزایش ۱۵ برابری صادرات شیر و فرآورده‌های لبنی 

  در هشت ماه امسال، ۱۴ میلیون ۷۱۷ هزار کیلوگرم شیر و فرآورده‌های لبنی صادر شده و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است.
کد خبر : ۲۰۱۱۵۸

افزایش 15برابری صادرات شیر و فرآورده های لبنی 

به گزارش بورس نیوز، علیرضا رفعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:

  در هشت ماه امسال، ۱۴ میلیون ۷۱۷ هزار کیلوگرم شیر و فرآورده‌های لبنی صادر شده و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است. صادرات در سایر محصولات نظیر تخم مرغ نطفه دار به ۸ میلیون ۸۰۷ قطعه رسیده و همچنین پس از بازدید‌های انجام شده از مراکز توزیع و تولید و نگهداری، دو میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده هایی، چون تخم مرغ، عسل و ماهی معدوم و از چرخه توزیع خارج شده است.  

رتبه بندی ایران در آبزیان رتبه نخست، در عسل رتبه چهارم، در حوزه مرغ رتبه هشتم، تخم مرغ رتبه نهم و در حوزه شیرخام رتبه یازدهم دنیا را دارا است و این نشان دهنده این است که کشورما در خصوص امنیت غذایی محصولات به خوبی توانسته است استاندارد‌های جهانی را به جای آورد.  

در مورد  ابلاغ برنامه مدیریت پرورش الاغ شیری نیز در سازمان دامپزشکی در خصوص تایید مصرف محصولات هر موجود زنده دو معیار وجود دارد؛ اول معیار‌های بهداشتی فرآینده تولید و دوم معیار‌های بهداشتی حمل که هر محصول این دو شرط را رعایت کند توزیع و مصرف بلامانع است و درخصوص شیر الاغ نیز با بررسی‌های صورت گرفته، مجوز‌های لازم برای آن صادر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شیر کم چرب در کاسه این لبنی؛

«غشاذر» به باشگاه ۹۰ تایی‌ها می‌رسد!

شیر کم چرب در کاسه این لبنی؛

«غشاذر» به باشگاه ۹۰ تایی‌ها می‌رسد!

ارسال نظر