بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دو انتقاد به طرح سهمیه بندی بنزین

اگر دولت تصمیم به توزیع این درآمد و پرداخت یارانه به مردم داشته باشد، باید افراد نیازمند تشخیص داده شوند و اجازه دسترسی دولت به ریز حساب های مردم، ایرادی ندارد. البته به شرطی که از دسترسی به ریز حساب های مردم فقط در راستای شناسایی افراد نیازمند دریافت یارانه استفاده شود.
کد خبر : ۲۰۱۳۸۸

به گزارش بورس نیوز، گویا دولت برای پرداخت یارانه معیشتی از ماه بعد شرط جدیدی گذاشته است؛ حق دسترسی به ریز حساب های بانکی مردم!

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به طور کلی با توزیع درآمد ناشی از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به این شیوه موافق نیستم. پرداخت یارانه نقدی هیچ اثر مثبتی بر زیرساخت های اقتصادی کشور ندارد و بهتر بود درآمد این طرح، صرف اصلاح ساختار شبکه حمل و نقل گردد.

وی افزود: اما اگر دولت تصمیم به توزیع این درآمد و پرداخت یارانه به مردم داشته باشد، باید افراد نیازمند تشخیص داده شوند و اجازه دسترسی دولت به ریز حساب های مردم، ایرادی ندارد. البته به شرطی که از دسترسی به ریز حساب های مردم فقط در راستای شناسایی افراد نیازمند دریافت یارانه استفاده شود. نظارت بر گردش حساب های بانکی مردم می تواند به شفافیت بیشتر کمک کند و در حال حاضر هم بانک ها به حساب مشتریان خود نظارت دارند و گردش حساب های مشکوک، گزارش می شود.

بغزیان ضمن انتقاد از روش دولت در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گفت: مشکل دیگر اینجاست که دولت هر روز از گوشه جدیدی از این طرح رونمایی می کند. در نهایت هم ممکن است اعلام کنند یارانه ای پرداخت نخواهد شد! بهتر بود در ابتدای امر دولت برنامه خود را به صورت کامل و جامع به اطلاع مردم می رساند و هر روز تصمیم جدیدی اتخاذ نمی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر