بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دوری از نظام توزیع سنتی در "افق"

شرکت افق کوروش برنامه‌هایی در جهت گسترش و توسعه برون مرزی نیز دارد اما؛ به علت ریسک‌های موجود و شرایط ناامن منطقه، تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده است.
کد خبر : ۲۰۱۴۹۷

برنامه ریزی در جهت گسترش برون مرزی

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش به خبرنگار بورس نیوز درخصوص افزایش سرمایه و فعالیت‌های مدنظر این شرکت، اظهارکرد: نحوه کار به این شکل نیست که ناوگان در تملک شرکت قرار گیرد، بلکه به شکل اجاره به شرط تملیک قابل توسعه خواهد بود چراکه با این روش، بهره‌وری بالاتری رقم خواهد خورد. 
 
وی ادامه داد: خودرو‌هایی که در زنجیره‌های "افق" استفاده می‌شود خودرو‌های خاصی نبوده و در زنجیره توزیع، توسط شرکت‌های دیگر نیز قابل استفاده است.


برنامه‌های در دست توسعه
حسین صبوری همچنین عنوان کرد: فروش میوه و سبزیجات را در فروشگاه افق کوروش از جمله برنامه‌های در دست توسعه است اما؛ سرمایه‌گذاری در حوزه لوجستیک صرفا به خاطر حمایت آن نیست. یکی از ضعف‌هایی که در ساختار اقتصادی وجود دارد، نظام توزیع سنتی است.
 
وی افزود: این روش در توزیع میوه و سبزیجات سنتی‌تر است و ناکارآمدی در ضایعات زنجیره در این قسمت زیاد است. افق کوروش قصد ورود به این زنجیره را دارد تا بتواند ضمن ایجاد ارزش افزوده مناسب در حوزه‌های دیگر، این امر را در حوزه میوه و سبزیجات نیز گسترش داده تا سطح کیفی محصولاتی که به دست مصرف کنندگان می‌رسد افزایش یابد. 
 
برنامه ریزی در جهت گسترش برون مرزی

برنامه ریزی درجهت گسترش برون مرزی صورت گرفته است
وی افزود: تمام زنجیره‌های بزرگ دنیا فعالیت‌های فرامرزی هم دارند یعنی محدود به یک جغرافیای ملی صرف نیستند. بنابراین، شرکت افق کوروش برنامه‌هایی در جهت گسترش و توسعه برون مرزی نیز دارد اما؛ به علت ریسک‌های موجود و شرایط ناامن منطقه، تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده است.
 
صبوری اضافه کرد: سناریوی این موضوع روی میز هیات مدیره قرار دارد و کار‌های مطالعاتی به شکل مستمر روی آن انجام شده اما؛ درحال حاضر برنامه مدون و قطعی وجود ندارد.

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی سه عامل موثر در فعالیت زنجیره ای‌ها در خارج از کشور وجود داشته که شامل "بافت جمعیتی"، "درآمد سرانه" و "میزان حضور زنجیره‌ای‌های دیگر" در آن کشور می‌شود و این سه عامل نقش تعیین کننده‌ای در تصمیم گیری برای حضور در کشور جدید و اینکه آیا این امر اقتصادی و به صرفه است، خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کسب درآمد ۱۷.۵۰۰ میلیارد ریالی در دو ماهه نخست سال جاری؛

افزایش متوسط فروش ماهیانه افق کوروش

آورده سنگین کرونا برای «افق کوروش»؛

درآمد‌های «افق» ۷۴ درصد رشد کرد

قائم مقام مدیرعامل "افق" در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

"افق" و گامی برای مدرن‌سازی نظام توزیع

ارسال نظر