بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدودا تعداد ۱۶۴ نفر از نمایندگان در قالب نامه‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرده‌اند تا با طرح حذف سود مرکب موافقت کند.
کد خبر : ۲۰۱۵۹۳

درخواست نمایندگان مجلس برای موافقت با حذف سود مرکب

به گزارش بورس نیوز، قرجه طیار درباره اهمیت توقف دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها از وام‌گیرندگان و تولیدکنندگان، اظهار کرد: حدودا تعداد ۱۶۴ نفر از نمایندگان در قالب نامه‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرده‌اند تا با طرح حذف سود مرکب موافقت کند.

نماینده مردم گنبد کاووس خانه ملت افزود: با وجود شرایط اقتصادی فعلی دریافت سود مرکب فشار فوق‌العاده‌ای بر تولیدکنندگان وارد می‌کند که به صلاح کشور نیست و مراجع تقلید نیز با حذف و توقف دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها از تولیدکنندگان و وام‌گیرندگان موافقت خود را اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از تسهیلات یک صد میلیونی واحد‌های تولیدی و کشاورزان با محاسبه سود مرکب به ۵۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده که کمر آن‌ها را شکسته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون تقریبا تنها یک سوم از واحد‌های تولیدی در شرایط اقتصادی موجود قادر به فعالیت هستند درحالی که تعداد زیادی از این واحد‌ها به دلیل بدهی به بانک‌ها ادامه فعالیت برایشان میسر نیسیت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

سود مرکب نه شرعی بوده و نه قانونی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حذف ربح مرکب از نظام بانکی رای نیاورد

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت:

محاسبه سود تسهیلات 18 درصد حتی تا 42 درصد

اختلاف ادعای بانک‌ها و رقم حسابرسی شده؛

مطالبات بانکی‌‌ها از دولت چقدر است

ارسال نظر