بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

معرفی ۳صنعت برتر بازار برای سرمایه‌گذاری

ارزش ذاتی اکثر سهم‌های بازار سرمایه بیش از قیمت بودهو اگر در آینده نرخ سود بانکی کاهش یابد، P/E بازارسرمایه افزایش یافته و سهم‌های سودساز بازار پتانسیل افزایش قیمت خواهند داشت.
کد خبر : ۲۰۱۶۸۴

معرفی ۳ صنعت برتر بازار برای سرمایه گذاری

به گزارش بورس نیوز، بازار شیب صعودی دارد و در ساعات اولیه معاملات امروز شاخص کل از پله ۳۱۳ هزار واحدی بالا رفت.

عباسعلی حقانی نسب رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بعد از افزایش نرخ بنزین و ایجاد آرامش در فضای اقتصادی این سیگنال به بازار سرمایه داده شد که دولت تلاش خواهد کرد در لایحه بودجه، وابستگی به صادرات نفت به حداقل برسد. این برنامه در آینده تورم زا بوده و بازار سرمایه هم معمولا به تورم واکنش مثبت نشان داده است.

وی افزود: اگرچه مسئولان در صحبت‌های خود از مهار تورم سخن می‌گویند؛ اما مادامی که سیستم بانکی خلق پول می‌کند، نرخ تورم کاهش نخواهد داشت. بانک‌ها منشا اصلی خلق پول هستند و مهار تورم بدون تغییر در سیستم و روش عملکرد بانک ها امکانپذیر نیست. با توجه به اینکه اصلاحی در ساختار بانک ها صورت نگرفته و قیمت کالاها و خدمات شیب صعودی دارد، بنابراین چشم انداز سودآوری شرکت ها و صنایع بورسی هم مثبت بوده و بازار سرمایه از این وضعیت، منتفع خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: البته بازار سرمایه بیش از روند سودآوری شرکت ها تحت تاثیر جریان ورود و خروج نقدینگی است و یکی از دلایل جذابیت بازار سرمایه در روزهای اخیر این است که به نظر می رسد سایر بازارها جذابیتی برای سرمایه گذاران نداشته و نقدینگی از بازار سرمایه خارج نشده و حتی شاهد تقویت جریان ورود پول به بازار سرمایه هستیم.

حقانی نسب سومین علت جذابیت بازار سرمایه را تغییر رفتار دولت دانست و اظهار کرد: بر خلاف گذشته که دولت ها به محض کسری بودجه به منابع بانکی دست درازی می کردند، در حال حاضر دولت سعی کرده کسری بودجه را از طریق کاهش یارانه های غیر مستقیم و توسعه صادرات غیرنفتی و برنامه هایی مثل صدور مجوز استخراج رمزارزها و احتمالا افزایش نرخ حامل های انرژی و خوراک نیروگاه ها و.... در آینده جبران کند. این روش آثار مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

وی افزود: علاوه بر این، ارزش ذاتی اکثر سهم های بازار سرمایه بیش از قیمت بازار است و اگر در آینده نرخ سود بانکی کاهش یابد، P/E بازار سرمایه افزایش یافته و سهم های سودساز بازار پتانسیل افزایش قیمت خواهند داشت. در حال حاضر بخش عمده نقدینگی سرگردان در کشور به سمت فعالیت های سوداگرانه و غیر مولد رفته و اگر اصلاحی در ساختار سیستم بانکی صورت گیرد، نقدینگی به مسیر مناسب تری هدایت خواهد شد. اگر در بودجه دولت به طور مستقیم به بحث اخذ مالیات از عایدی سرمایه اشاره شود و مالیات یکی از منابع درآمدی دولت تلقی گردد، در کوتاه مدت شاید آثار منفی بر جای گذارد، ولی همین موضوع سبب ورود نقدینگی به بازار سرمایه شده و بازار سرمایه با ورود جریان نقدینگی، رشد خواهد کرد. مهم ترین محرک رشد بازار سرمایه، جریان نقدینگی است. بازار سرمایه در چند دهه گذشته، متناسب با سایر بازارها رشد نکرده و با کمی حمایت دولت از بازار سرمایه، این بازار بیش از هر بازاری پتانسیل رشد دارد.

معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری

این فعال بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: به سرمایه گذاران کم تجربه توصیه می شود از طریق سبدگردان ها و صندوق های سرمایه گذاری، اقدام به سرمایه گذاری کنند. اما برای سرمایه گذاری مستقیم ۳ تا ۴ ماهه، بهتر است سهم هایی انتخاب شوند که از اثرات منفی بودجه، مصون بمانند. صنعت نیروگاهی به علت احتمال آزادسازی و افزایش نرخ برق و بحث صادرات برق، صنعت بانکداری به سبب تاکید بر خروج بانک ها از بنگاهداری و افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی از محل تجدید ارزیابی، و صنعت غذایی به دلیل وجود بازار فروش مناسب گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری خواهند بود. نیروگاه های برق می توانند تجربه پالایشگاه ها را تکرار کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز :

"بورس" هنوز به ارزش ذاتی خود نرسیده است

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"تورم" تجربه نشده در انتظار "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

خودتحریمی دولت علیه صنایع کوچک

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد:

دست‌وپا زدن "بانک‌ها" برای رقابت با بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
دارویی ها و پخش هجرت و صنعت پخش از لحاظ منطقی عالیه
سیمین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
باسلام همه ی ما ایرانیان علم استفاده از بورس راندیم. وازطرفی کسانی که در بانک اندکی سرمایه دارند یا بازنشسته هستند یا بی سواد هستند یا اطلاعات زیادی ازبازار بورس ندارندیاتوانایی جسمانی برای آموزش بورس رادارند، حال من یک سوال دارم نمی شود دو سازمان بانک وبورس در کنار هم فعالیت کنند؟ واین دو باهم درسازندگی جامعه کمک کنند؟
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
این اقا .... پول داده اینجا رو خریده ؟؟؟
قاضی خداست
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
این آقا هر کی که هست، نظر داده
ربطش به رسانه چی هست؟
خبرنگار میره سراغ اظهارنظر حالا شما شریک بودید با هم رو خدا میدونه