بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
استخراج سود ۱۰.۱۸۸ میلیارد ریالی در ۶ماهه بدست آمد؛

رشد ۱۴۵درصدی سودسازی "کگهر" از دل معادن

این شرکت در نیمه نخست امسال موفق به کسب سود خالص ۱۰هزار و ۱۸۸میلیارد ریالی و معادل ۸۲۸ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۵درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۱۷۹۴

رشد ۱۴۵درصدی سودسازی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، پس از چند ماه عدم انتشار عملکرد مالی شرکت گهر زمین، شاهد انتشار گزارش صورت‌های مالی ۶ماهه این شرکت هستیم.

بر اساس این گزارش، شرکت در دوره ۶ماهه منتهی به پایان خرداد ماه۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، با رشد جالب توجه سودآوری روبرو بوده است.

رشد ۱۴۵درصدی سودسازی

شرکت گهر زمین در نیمه نخست امسال موفق به کسب سود خالص ۱۰هزار و ۱۸۸میلیارد ریالی و معادل ۸۲۸ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۵درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره به ۱۲هزار و ۵۴۸میلیارد ریال رسیده که این میزان درآمد در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته افزایش ۸۷درصدی را نشان می‌دهد؛ این افزایش در حالی روی داده که شرکت از لحاظ مقادیر فروش با کاهش روبرو بوده است.

مقادیر فروش ۶ماهه محصولات سنگ آهن و کنسانتره شرکت ۶میلیون و ۷۸۰هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۵درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که شرکت برآورد کرده که مقادیر فروش در ۶ماهه دوم رشد قابل توجهی داشته باشد و بر اساس گزارش تفسیری ارائه شده، ۱۰میلیون تن فروش در نیمه دوم سال مالی پیش‌بینی شده که در حدود ۴۵درصد افزایش را نسبت به ۶ماهه اول نشان می‌دهد.

بر این اساس، رشد سودآوری شرکت در مقایسه با نیمه نخست سال جاری بسیار محتمل خواهد بود.

رشد ۱۴۵درصدی سودسازی

نرخ فروش هر تن کنسانتره سنگ آهن داخلی و صادراتی در نیمه نخست امسال به ترتیب ۵.۴۴ و ۶.۹۵ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است.

نرخ فروش کلوخه سنگ آهن و سنگ آهن دانه بندی شده داخلی به عنوان دو محصول اصلی دیگر شرکت به ترتیب ۲.۰۸ و ۲.۳۱ میلیون ریال بوده است. مشخص است که نرخ‌های فعلی این محصولات در ماه‌های اخیر با رشد مواجه بوده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر