بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
نگاهی به جیب‌های این سرمایه‌گذار؛

درآمدهای سرمایه‌گذاری "وتوس" به بار نشست

عدم ارائه توضیحات درخصوص ریز درآمد کسب شده در بخش سود سهام، مشخص نیست که سود سهام کسب شده این شرکت، مربوط به کدام شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده است.
کد خبر : ۲۰۱۹۲۷

کسب سود ۲۱۶ ریالی به ازای هر سهم

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص ۱۹۴ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال و معادل ۲۱۶ ریال به ازای هر سهم شده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۵۳۵ درصدی را نشان می‌دهد. بخش مهمی از سود کسب شده شرکت مربوط به درآمد‌های سرمایه‌گذاری آن است.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در سال گذشته به بیش از ۷۷ میلیارد ریال رسیده است. فروش‌های شرکت عمدتا مربوط به واگذاری بخش‌هایی از پروژه‌های مسکونی آرامش به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و همچنین پروژه آرامش به مبلغ ۴۳ میلیارد ریال بوده است.

لازم به ذکر است، درآمد‌های عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل افزایش ۱۷۸ درصدی را نشان می‌دهد، با این حال همچنان شاهد ضعف شرکت در کسب درآمد‌های عملیاتی هستیم.

این شرکت پیش بینی کرده که در سال مالی جاری (سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۳۹۹)، فروش ۱۲۲ میلیارد ریالی را محقق کند که بخش مهمی از این درآمد پیش‌بینی شده مربوط به پروژه ساختمان ویلا در مشهد عنوان شده است.

درآمد‌های سرمایه‌گذاری محقق شده سال گذشته به مبلغ ۱۸۶ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال محقق شده است. این رقم در سال مالی قبل از آن کمتر از ۱۷ میلیارد ریال بوده است. درآمد سود سهام به مبلغ ۱۳۹ میلیارد ریال و درآمد ناشی از فروش سهام نیز به مبلغ ۴۷.۵ میلیارد ریال، بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده درآمد‌های سرمایه‌گذاری شرکت در سال گذشته بوده است.

کسب سود ۲۱۶ ریالی به ازای هر سهم

با توجه به عدم ارائه توضیحات در خصوص ریز درآمد کسب شده در بخش سود سهام، مشخص نیست که سود سهام کسب شده مربوط به کدام شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر