بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
مدیرعامل شرکت پاکدیس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

واردات و سردرگمی آبمیوه‌سازان!

درحالی که تولیدکنندگان آبمیوه و کنسانتره صادرات را در دستور کار دارند اما در آماری عجیب، واردات این نوع کالاها در لیست ورودی برخی شرکت‌ها دیده می‌شود.
کد خبر : ۲۰۲۰۱۸

تیتر مناسب ندارم

به گزارش بورس نیوز در میان سبزی امروز بازار، بعضی نمادها اما رنگ سرخ به تن کرده بودند! «غدیس» از جمله نمادهایی بود که با صف فروش به کار خود پایان داد. در میان خبرهای روزهای اخیر، آمارهای بخش کشاورزی در خصوص واردات ۷.۱ هزار تن آب میوه در نیمه نخست امسال جلب توجه می کند.
شرکت پاکدیس که از برندهای مطرح تولید آب میوه بوده و از ابتدای امسال بازدهی تقریبا ۲۲۷ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده، جزو شرکت هایی است که در نیمه اول سال فروش بهتری دارند. در ۶ ماهه این شرکت با پرش ۲۱۸ درصدی، به ازای هر سهم ۹۲۸ ریال محقق کرد. در گزارش عملکرد ۶ ماهه پاکدیس علاوه بر رشد سود خالص شاهد رشد ۶۱ درصدی درآمدهای عملیاتی و رشد ۱۴۳ درصدی سود عملیاتی هم بودیم. این شرکت از هشتم آبان ماه امسال، تولید و فروش نوشابه گازدار را هم آغاز کرده است. زمزمه‌هایی هم از برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در پاکدیس به گوش می‌رسد.

ناصر صمدی مدیرعامل شرکت پاکدیس در گفتگو با بورس نیوز در خصوص خبر واردات ۷.۱ هزار تن آب میوه در ۶ ماهه اول سال بیان کرد: آب میوه جزو کالاهایی است که داخل کشور ظرفیت تولید آن وجود دارد و نیازی به واردات نیست؛ اما مقداری آب میوه خارجی وارد کشور می شود. نکته اینجا است که به دلیل عدم نیاز به واردات آب میوه، دولت با ابزار تعرفه، واردات را کنترل می کند. بنابراین قیمت محصولات وارداتی بالاتر از محصولات داخلی است. ضمن اینکه سرانه مصرف سالانه آب میوه در کشور حدود ۱۱ کیلوگرم است و این حجم واردات (۷ هزار تن) در مقایسه با میزان مصرف آب میوه کشور، رقم با اهمیتی نیست.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، حجم صادرات کنسانتره و آب میوه از کشور به مراتب بیش از واردات است. از این رو، واردات آب میوه دغدغه ای برای تولیدکنندگان داخلی محسوب نمی گردد.

مدیرعامل «غدیس» در رابطه با دلایل رشد سودآوری شرکت گفت: رشد سودآوری شرکت ناشی از افزایش نرخ و مقدار فروش بوده است. البته ماهیت شرکت های تولیدکننده نوشیدنی به گونه ای است که در نیمه اول سال، فروش بیشتری دارند. برای جبران افت فروش در نیمه دوم سال، شرکت ها باید به سمت تولید محصولات دیگری از جمله تولید رب گوجه فرنگی و کیک و بیسکوییت و... حرکت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا خبر خوبی مانند تولید محصولات جدید یا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای سهامداران دارید؟» گفت: ظرف یک ماه آینده در مورد تمام برنامه های شرکت به صورت رسمی شفاف سازی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به منظور ساختار مالی انجام می‌شود؛

"غدیس" در تفکر افزایش سرمایه

در پی انعقاد قرارداد این آبمیوه ساز؛

"غدیس" پوره سیب فروخت

ارسال نظر