بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
مدیرعامل سمات گفت: از بلاکچین با عنوان انقلاب صنعتی چهارم نام برده می‌شود. مطمئنا به کارگیری بلاکچین می‌تواند تمام شئونات زندگی افراد، محیط کسب و کار، بازار‌های مالی و ... را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر : ۲۰۲۰۲۳

از بلاکچین با عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد می‌شود

به گزارش بورس نیوز، حسین فهیمی در این خصوص که بازار سرمایه در سال‌های اخیر از فناوری‌های نوین استفاده کرده، اظهار کرد: هنوز بلاکچین از سوی نهاد‌های رسمی کشور به دلیل پیچیدگی‌های فراوان، نگرانی در خصوص حوزه‌های نظارتی، مقابله با جرائم مالی و ... مورد توجه ویژه قرار نگرفته است.

وی افزود: از بلاکچین با عنوان انقلاب صنعتی چهارم نام برده می‌شود. مطمئنا به کارگیری بلاکچین می‌تواند تمام شئونات زندگی افراد، محیط کسب و کار، بازار‌های مالی و ... را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرعامل سمات ادامه داد: تطبیق و انعطاف‌پذیری بیشتر، هزینه‌های پایین‌تر اداری و تشکیلاتی، پیش بینی شفاف ارزش دارایی‌های پایه، نقدینگی بیشتر، تسویه حساب بی درنگ، افزایش کارایی و دسترسی راحت به سرمایه گذار را از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از بلاکچین در بازار‌های مالی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت، ضبط و نگهداری از مهم‌ترین وظایف شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است. با به کارگیری بلاکچین در بازار سرمایه اطلاعات تمامی فعالان این بازار در اختیارهمگان خواهد بود که این امر شفافیت را بسیار افزایش خواهد داد.

فهیمی گفت: مطالعاتی برای پیاده‌سازی سیستم بلاکچینی مبتنی بر مبانی شریعت و مطابق با سیاست‌ها کلان کشور در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شروع شده تا بتوانیم از ویژگی‌های این سیستم در توسعه زیرساخت‌های بازارسرمایه بهره‌مند شویم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر