بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
مهر تایید حسابرس بر گزارش ۶ ماهه؛

سودآوری "زنگان" ۵۷ درصد افت کرد

علیرغم افزایش ۲۶ درصدی درآمد‌های عملیاتی و تحقق ۱۸۹ میلیارد ریال فروش در این مدت، سود عملیاتی شرکت با توجه به رشد بهای تمام شده شرکت بیش از ۵۹ درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۲۰۲۰۴۳

افت ۵۷ درصدی سودآوری شرکت نسبت به سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت صنعت روی زنگان بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص ۹۹ ریالی به ازای هر سهم شده که این میزان سود در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده، تغییری را نشان نمی‌دهد.

سود خالص شرکت نسبت به ۶ ماهه سال قبل کاهش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد. علیرغم افزایش ۲۶ درصدی درآمد‌های عملیاتی و تحقق ۱۸۹ میلیارد ریال فروش در این مدت، سود عملیاتی شرکت با توجه به رشد بهای تمام شده شرکت بیش از ۵۹ درصد کاهش داشته است.

محصولات اصلی شرکت شامل پودر روی و آهک هیداراته و همچنین فروش صادراتی هوی مدیا بوده است. مقادیر فروش نسبت به ۶ماهه سال قبل افزایش اندک ۳ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال رشد نرخ ماده معدنی روی به عنوان ماده اولیه مصرفی شرکت در این مدت، رشد بهای تمام شده تولیدات شرکت را سبب شده است.

نرخ خرید ماده معدنی روی به ازای هر تن معادل ۱۷ میلیون و ۸۵۷ هزار ریال بوده است. با توجه به تغییر عیار خاک دریافتی نمی‌توان مقایسه دقیقی در خصوص تغییرات نرخ ماده معدنی روی دریافتی شرکت داشت.

افت ۵۷ درصدی سودآوری شرکت نسبت به سال گذشته

سودآوری اندک شرکت در مقایسه با قیمت ۲۴.۰۰۰ ریالی سهام شرکت، ریسک سنگین سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر