بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
این داروساز بر یک گروه تولیدی متمرکز شد؛

افزایش چشمگیر نرخ گروه دارویی عمومی "دبالک"

این شرکت که در گزارش حسابرسی نشده ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ موفق به تحقق ۶۵.۴ میلیارد ریال سود خالص شده بود که در گزارش حسابرسی شده این شرکت به ۷۷.۷ میلیارد ریال افزایش یافت.
کد خبر : ۲۰۲۱۴۷

افزایش سود خالص

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در سال مالی ۱۳۹۷، به لطف رشد بیش از ۳۸درصدی درآمد‌های عملیاتی خود و البته شناسایی سود بی‌کیفیت فروش ساختمان، سودی ۷۷۲ریالی را به ازای هر سهم محقق کرده بود، عملکرد ۶ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ این شرکت خبر از شناسایی تنها ۱۷۷ ریال سود خالص به ازای هر سهم بود.

این شرکت که در گزارش حسابرسی نشده ۶ماهه نخست سال مالی۱۳۹۸ موفق به تحقق ۶۵.۴میلیارد ریال سود خالص شده بود که در گزارش حسابرسی شده این شرکت به ۷۷.۷میلیارد ریال افزایش یافت.

عمده تفاوت و افزایش سود خالص شرکت در گزارش‌های حسابرسی شده و نشده شرکت را می‌توان مربوط به کاهشی در حدود ۴۷میلیارد ریالی بهای تمام شده و همچنین شناسایی هزینه‌ای ۲۰.۴میلیارد ریالی سایر هزینه‌های عملیاتی در گزارش حسابرسی شده شرکت دانست.

از جمله نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به ادامه سیاست‌های تولید و فروش این شرکت در مدت مورد گزارش بوده به طوری که همچون ۶ماهه مدت مشابه سال قبل، بخش عمده فروش شرکت مربوط به فروش گروه دارویی عمومی است.

افزایش سود خالص

از دیگر نکات قابل تامل در عملکرد ۶ماهه این شرکت می‌توان به افزایش چشمگیر مقادیر فروش محصولات گروه دارویی عمومی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد که این موضوع یکی موثرترین دلایل شناسایی سود خالص شرکت است.

افزایش سود خالص

اشتراک گذاری :
ارسال نظر