بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"خرید دارایی" بی‌راهه سهامداران

زمانی که استدلال سهامداران تنها بر پایه "خرید دارایی" متمرکز شود، دیگر موضوع "سود"، "فروش" و "طرح توسعه شرکت‌ها" جایگاهی نداشته و تاثیر این امر در بازار سهام، کاملا مشهود است.
کد خبر : ۲۰۲۲۵۰
 
میشه شما تیتر بگین؟
 
فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: خیلی از سهم‌ها در بازار خرده فروشی رشد کرده اند و این امر مشکل زا خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی که استدلال سهامداران تنها بر پایه "خرید دارایی" متمرکز شود، دیگر موضوع "سود"، "فروش" و "طرح توسعه شرکت‌ها" جایگاهی نداشته و تاثیر این امر در بازار سهام، کاملا مشهود است.

این کارشناس بازار سرمایه به چندین برابر شدن سهم‌ها اشاره کرد و افزود: از طرف دیگر، سهامداران درصدی که مدیریت سهم خود را بر عهده دارند قادر به فروش سهام خود نبوده و یا قیمت‌ها به گونه است که خریداری برای آن وجود ندارد. 

وی همچنین ادامه داد:قیمت بازار خرده فروشی با قیمت سهام مدیریت یا سهام عضو هیئت مدیره‌ای بسیار متفاوت بوده و این‌ها اجازه فروش سهام خود را در بازار خرد نداشته و در صورت اقدام به فروش نیست بالاتر از یک درصد قادر به فروش نیستند. 

جهانی به ایجاد مشکل و دوگانگی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: این موارد به مراتب در بورس به چشم می‌خورد یعنی سهام خرد هر روز مثبت شده و اگر اقدام به عرضه بلوک کند خریداری برای آن وجود نخواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: سهام خرد مناسب بوده، در تعداد محدود عرضه می‌شود. چنین سهم‌هایی با سرمایه کم چندین بازیگر پیدا کرده که به اداره سهام می‌پردازند و با نوسانات بازار کار و درآمد زایی دارند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حرکتی آگاهانه در مسیر "بورس"

با رشد ۵۰۵۴ واحدی شاخص‌کل؛

استارت سبز "بورس"

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

مسیر سبز "تامین‌مالی" در "بورس"

ارسال نظر