بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

خوشبینی به تداوم رشد قیمت «خودرو»

علاوه بر تاثیر مثبت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بر اصلاح ساختار مالی خودروسازان، این افزایش سرمایه چشم انداز آتی این شرکت ها را هم بهبود خواهد بخشید.
کد خبر : ۲۰۲۲۷۴

به گزارش بورس نیوز، خودروسازان اگرچه صورت های مالی قابل قبولی ارایه نکردند و تحریم ها و افزایش نرخ ارز اثر منفی پررنگی بر روند سودآوری دو شرکت بزرگ خودروساز کشور داشته؛ اما سهم این دو شرکت، امسال بازدهی مطلوبی برای سهامداران به ارمغان آورده اند. سهم شرکت ایران خودرو از ابتدای سال جاری رشد قیمت تقریبا ۱۸۷ درصدی داشته و مهم ترین دلیل جذابیت این سهم احتمالا برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است. این شرکت دارایی های بسیار زیادی در تملک دارد و با توجه به رشد چشمگیر ارزش این دارایی ها و نیز عدم تجدید ارزیابی آنها در چند دهه اخیر، انتظار می رود افزایش سرمایه جذابی در انتظار این شرکت باشد.

مازیار فتحی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت کلی بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه در روزهای اخیر، روند صعودی داشته؛ اما این رشد نسبت به شهریورماه، معقول تر و ملایم تر بوده است. خبری از رشد شارپ سهم ها نیست و هر سهم متناسب با وضعیت خود، حرکت می کند. کما اینکه برخی سهم ها هم منفی معامله می شوند.

وی افزود: جریان ورود پول به بازار هم عقلانی تر شده و با توجه به کاهش هیجان معامله گران، روند کلی بازار سرمایه مثبت به نظر می رسد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت سهم های خودرویی گفت: اگرچه به لحاظ عملیاتی، شرکت های خودروساز وضعیت مناسبی ندارند؛ اما با در نظر گرفتن پتانسیل افزایش سرمایه دو شرکت خودروساز از محل تجدید ارزیابی، سهم های این دو شرکت پتانسیل رشد قیمت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر تاثیر مثبت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بر اصلاح ساختار مالی خودروسازان، این افزایش سرمایه چشم انداز آتی این شرکت ها را هم بهبود خواهد بخشید. بنابراین به تداوم رشد قیمت سهم شرکت ایران خودرو خوشبین هستم و توصیه به نگهداری سهم تا اوایل سال آینده دارم. البته سهم شرکت سایپا هم در حال حاضر چنین شرایطی داشته و انتظار افزایش قیمت سهم می رود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
زیرمجموعه‌ های خودروسازان برای تامین حقوق پرسنل خود با سهام گروه خودرویی نوسان گیری می‌کنند
کارشناسانی که برای خودروسازان تحلیل میکنند عمدتا آبشخور سردمداران خودروساز هستند

این همه سهام بنیادی و ارزنده در بازار هست که در مجامع هم سود خوبی توزیع میکنند
حالا چرا سهام خودرویی!!!!!