بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر : ۲۰۲۳۸
بانك تجارت سودآوري بيشتري نسبت به بانك ملت داشته و با توجه به رفع ابهامات و پاسخ‌هاي شفاف در جلسه معارفه اين بانك در پنج دقيقه به فروش مي‌رسد.

دكتر اسماعيل غلامي ـ معاون آماده‌سازي و امور سهام سازمان خصوصي سازي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عرضه بانك تجارت را مورد توجه قرار داد و گفت: در روز دوشنبه (فردا) 521 ميليون و 869 هزار سهم معادل 5 درصد از سهم بانك تجارت عرضه شد و اين عرضه يك ميليارد دلار به ارزش بازار سرمايه اضافه مي‌كند.

وي به كل سهام بانك تجارت اشاره كرد و گفت: تعداد كل سهام بانك تجارت10 ميليارد و 427 ميليون و 384 هزار سهم است كه پنج درصد آن دوشنبه وارد بورس شده و در روزهاي آينده مابقي آن به فروش مي‌رسد.معاون سازمان خصوصي‌سازي اظهار كرد: ارزش دفتري هر سهم بانك تجارت 167 تومان براي هر سهم است كه 68 درصد بالاتر از ارزش اسمي آن است. 

در حالي كه ارزش دفتري بانك ملت 133 تومان و 33 درصد بالاي ارزش اسمي بود.وي با بيان اينكه سودآوري تجارت بيش از بانك ملت است خاطرنشان كرد: سود هر سهم بانك تجارت 239 ريال و بانك ملت 175 ريال است.

وي گفت: در جلسه معارفه بانك تجارت به كليه سوالات و ابهامات پاسخ شفاف داده شد و اين بانك از شركت‌هايي است كه ظرف 5 دقيقه به فروش مي‌رسد.غلامي گفت: براي ارزشگذاري سهام روش سودآوري ارزش اسمي و ارزش دفتري آن مورد توجه قرار گرفته است و در روز عرضه قيمت آن مشخص مي شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر