بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
بورس نیوز گزارش می‌دهد:

هفته خوب پلیمری و شیمیایی بورس کالا

معاملات محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالا با رشد همراه بود و هفته‌ای با خبر‌های خوب را رقم زد.
کد خبر : ۲۰۲۴۶۱
 
هفته خوب پلیمری و شیمیایی بورس کالا
 
به گزارش بورس نیوز، حجم داد وستد پلیمر‌ها با رشدی ۱۱ درصدی همراه بود که بالاترین رقم از هفته منتهی به اسفندماه سال گذشته یعنی ۸۸ هزار و ۲۱۷.۵۶ تن به ثبت رسید که نشان از تدام روند افزایشی حجم معامله پلیمر‌ها در بورس کالا است.

همچنین حجم تقاضای پلیمر‌ها در بورس کالا نیز رشدی ۱۷.۶ درصدی را تجربه کرد و موجب ثبت رقم ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا در این بازار شد که بالاترین رقم از مهر ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

در شرایطی که هفته اخیر قیمت‌های پایه در بورس با افزایش نرخ اعلام شد، اما اطلاعات موجود حاکی از رونق بازار پلیمر‌های بورس کالا است.

حجم عرضه پلیمر‌ها در بورس کالا با رشدی ۳.۶۷ درصدی نسبت به هفته گذشته، رقم ۹۳ هزار و ۲۰۰ تن را به ثبت رساند که بالاترین رقم ثبت شده از هفته منتهی به ۱۱ مهر تاکنون است؛ بنابراین با توجه به جریان معاملاتی موجود، شاهد افزایش جذابیت تولید صنایع تکمیلی بوده و می‌توان به آینده این صنایع امیدوار شد، آن هم در شرایطی که انتظار بالارفتن حجم صادرات محصولات نهایی وجود دارد. 

حجم معاملات هفتگی بازار ترکیبات شیمیایی بورس کالا نیز رشدی ۱۲ درصدی را تجربه کرد که نشان از فاز صعودی از لحاظ حجم معاملات این بازار دارد.

سیگنال موجود را باید جدی گرفت چرا که پتانسیل سفته بازی و واسطه گری در این گروه کالایی به شدت محدود بوده و رشد حجم معاملات شیمیایی‌ها را می‌توان به عنوان یک داده قطعی برای رونق تولید در صنایع میان دستی و پایین دستی محسوب کرد. 

لازم به ذکر است حجم عرضه ترکیبات شیمیایی بورس کلا با ۵ درصد رشد، میزان تقاضای ۵.۵ درصدی را نیز به ثبت رسانده و در نهایت حجم معاملات را به بیش از ۳۳ هزار تن رساندیده که بالاترین رقم معاملاتی از اواخر سال گذشته تا کنون است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر