بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

لغو معافیت‌های مالیاتی و خدشه به "بورس"

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن گفت: در صورت لغو یا کمرنگ شدن معافیت‌های مالیاتی از حوزه‌های تولیدی و صادراتی بورس نیز دستخوش برخی تغییرات قیمتی سهم‌ها خواهد شد و طبیعتا این خدشه تاثیر منفی بر بازار خواهد گذاشت.
کد خبر : ۲۰۲۵۰۸

لغو معافیت‌های مالیاتی و خدشه به

محسن عباسلو مدیرعامل ارگ هومن درخصوص ارزیابی خود از بودجه سال ۹۹ به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: تصور نمی‌شود که کالا‌های اساسی که با نرخ دلار تامین می‌شود با تغییر محسوسی مواجه گردد، اما تمرکز بازارسرمایه بر معافیت‌های مالیاتی است.

وی ادامه داد: اگر معافیت‌های مالیاتی از حوزه‌های تولیدی و صادراتی برداشته یا لغو شود، طبیعتا بورس نیز دستخوش برخی تغییرات قیمتی سهم‌ها خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: از سوی دیگر، بحث عوارض دولتی، معافیت مالی یا حذف آن، بر تمامی صنایع بورسی تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نباید شرکت‌های صادرات‌محور را فراموش کرد چراکه بورسی‌ها توسط این شرکت‌های بنیادی سود‌های مناسبی را دریافت می‌کنند و تغییر بر مواضع این شرکت‌ها، می‌تواند تاثیرات منفی را برجای گذارد.

عباسلو در پایان اضافه کرد: دولت باید تمرکز خود را از نفت به صنایع تولیدمحور تغییر دهد چراکه تامین‌مالی بنگاه‌های مالی در بورس می‌تواند باعث درآمدزایی دولت از بخش‌های عوارض، مالیات و ... شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

"بورس" در استراحت به سر می‌برد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

معافیت‌های مالیاتی مشوق "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سود‌های تورمی به نفع "بورس"

ارسال نظر