بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر : ۲۰۲۵۹
سيدمسعودميركاظمي در حاشيه مراسم صبحانه با فعالان اقتصادي در پاسخ به خبرنگار موج، پيرامون تغيير تعرفه فولاد اظهار داشت: پس از كاهش قيمت جهاني فولاد و اطمينان از كاهش رسوب اين محصول در بنادر و داشتن ذخيره مناسب براي انجام فعاليت هاي ساختماني كشور نرخ تعرفه فولاد را با بررسي هاي كارشناسانه و نه به دليل اعمال فشار ، تغيير مي دهيم.

وي افزود: پيشنهاد تغييرتعرفه فولاد از سوي تشكل ها و انجمن هاي مربوطه و وزارت صنايع به صورت مكرر اعلام مي شد اما اين پيشنهادات دركميسيون ماده يك مصوب نمي شد ،چرا كه نرخ فولاد در بازار داخلي به ميزان قيمت اين محصول در بازارهاي جهاني كاهش نيافته بود.

وزير بازرگاني اذعان داشت: در شرايط فعلي توافق براي افزايش 10 تا 15 درصدي تعرفه فولاد صورت گرفته است اما اين افزايش تعرفه مشروط بر اين است كه قيمت فولاد براي صنايع داخلي افزايش نيابد.

ميركاظمي در خصوص لوايح بازرگاني اظهار داشت: وزارت بازرگاني قانون تجارت را به دليل تاثير بسزايي كه در فضاي كسب و كار كشور دارد ،دنبال مي كند تا اين قانون هر چه سريعتر مصوب شود. اما به دليل گستردگي قانون مذكور تصويب آن زمان بر شده است.

وزير بازرگاني در خصوص لايحه حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: اين قانون ميان مجلس و شوراي نگهبان رد و بدل شد و نظرات اصلاحي مجلس نيز تمام شده است كه اميدواريم به زودي اين لايحه ابلاغ شود.
وزير بازرگاني از نهايي شدن اصلاح لايحه قانون نظام صنفي خبر داد و تصريح كرد: اميدواريم اين قانون هر چه سريعتر به مجلس ارائه شود.

وزير بازرگاني در پاسخ به سوالي مبني بر زمان ارسال رژيم تجاري ايران به سازمان تجارت جهاني متذكر شد: در سازمان تجارت جهاني 153 كشور عضو هستند و 30 كشور نيز در اين سازمان به صورت ناظر حضور مي يابند.

ميركاظمي گفت: رژيم تجاري ايران بايد منطبق بر آخرين تحولات اقتصادي كشور باشد چرا كه اين رژيم آينه اي از قوانين تجاري ايران است.

وي با بيان اين مطلب كه اعمال نظر در خصوص عضويت كشورها در سازمان تجارت جهاني كاملا سياسي است، بيان داشت: ما با مشكلي مانند اعمال نظر سياسي براي پذيرش در WTO مواجه هستيم.

ميركاظمي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر دلايل توزيع سيب زميني رايگان گفت: اين اقدام از سوي تعاون روستايي كه سازماني خصوصي است انجام شده است و نمي توان آن را اقدام تبيلغاتي دولت قلمداد كرد.

وي در پايان در خصوص واردات ميوه به كشور اذعان داشت: در طي سال هاي اخير 550 هزار تن سيب و مركبات وارد كشور شده و بيش از 1 ميليون و 100 هزار تن سيب و مركبات از ايران صادرشده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر