بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تاثیر افزایش بهره مالکانه معادن بر غول‌های سنگ‌آهنی

وضع عوارض ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن و حالا هم افزایش بهره مالکانه معادن، چشم انداز گروه سنگ آهنی را در سال آینده، تیره کرده است.
کد خبر : ۲۰۲۶۳۶

تاثیر افزایش بهره مالکانه معادن بر غول های سنگ آهنی

به گزارش بورس نیوز، در لایحه بودجه سال ۹۹، بهره مالکانه معادن از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۲۸۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. این موضوع می‌تواند شرکت‌های معدنی از جمله گلگهر و چادرملو را تحت تاثیر قرار دهد.

سعید عسگرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: افزایش حقوق مالکانه معادن، هم سودآوری شرکت های دولتی و هم بخش خصوصی را تحت تاثیر قرار می دهد. در لایحه بودجه۹۹ بهره مالکانه معادن نسبت به سال ۹۸افزایش داشته و این موضوع یعنی معادن هزینه بیشتری متحمل خواهند شد.

وی افزود: افزایش بهره مالکانه معادن، حاشیه سود شرکت های معدنی را کاهش خواهد داد و به نظر می رسد افزایش نرخ احتمالی محصولات معدنی در سال۹۹ در حدی نیست که افزایش بهره مالکانه معادن را جبران کند.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در رابطه با تبعات دیگر افزایش بهره مالکانه معادن در سال آینده گفت: سرمایه گذاران همواره شرایط اقتصادی و مالی آینده را در سرمایه گذاری های خود لحاظ می کنند. کاهش حاشیه سود شرکت های معدنی از جذابیت سرمایه گذاری در حوزه معادن خواهد کاست.

وی اضافه کرد:‌ عدم ثبات اقتصادی هم سیگنال منفی برای سرمایه گذاران در این حوزه خواهد بود. بودجه دولت به طور کلی به سرمایه گذاری ها جهت خواهد داد و وقتی دولت منابع کافی برای سرمایه گذاری در اختیار ندارد، می بایست سرمایه گذاران بخش خصوصی را به سمت سرمایه گذاری سوق دهد.

عسگرزاده در پایان خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه 99، آنچه دولت بعنوان درآمد فروش نفت پیش بینی کرده تقریبا با ارز تامین کالاهای اساسی برابری می کند و این باعث می شود برای توسعه با محدودیت مواجه شود. از سوی دیگر با وضع عوارض ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن و حالا هم افزایش بهره مالکانه معادن، چشم انداز گروه سنگ آهنی را در سال آینده، تیره کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نمره یک برای این معدنی؛

«کگل» درگیر مواد شد

از سیر تا پیاز این غول معدنی؛

شیرینی استخراج از دل «کچاد»

کارشناسان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کردند:

ابهام بودجه ۹۹ و درآمدهای نفتی

سرمایه شرکت به ۶۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید؛

افزایش سرمایه ۳۶درصدی از دل معادن "کچاد"

ارسال نظر