بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کارشناس بازار مسکن در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اثر منفی تورم بر بازار مسکن

معاملات املاک مسکونی رونق چندانی ندارد و چه بسا افزایش تورم در کشور، موجب رکود بیشتر معاملات و کاهش قیمت ها در بازار مسکن هم شود.
کد خبر : ۲۰۲۷۶۹

اثر منفی تورم بر بازار مسکن

به گزارش بورس‌نیوز، بعد از افزایش قیمت بنزین، نرخ ارز در بازار آزاد روند صعودی به خود گرفت و امروز دلار از مرز ۱۴هزار تومان فراتر رفت و به نظر می‌رسد موجی از تورم در بازارهای مختلف شاهد خواهیم بود.

علیرضا سرحدی عضو انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: شاید افزایش نرخ ارز آثار روانی در بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن داشته باشد اما؛ منطقا منجر به افزایش قیمت در بازار مسکن نخواهد شد.

وی افزود: در پیش‌نویس بخشنامه بودجه ۹۹ موردی وجود نداشته که اثر با اهمیتی بر بازار مسکن داشته باشد. افزایش قیمت املاک در گرو تغییر در وضعیت اقتصاد کلان کشور است.

سرحدی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت املاک مسکونی به سقف خود رسیده و قدرت خرید مردم در حدی نیست که انتظار افزایش قیمت املاک را داشته باشیم.

این فعال بازار مسکن در خاتمه تصریح کرد: معاملات املاک مسکونی رونق چندانی ندارد و چه بسا افزایش تورم در کشور، موجب رکود بیشتر معاملات و کاهش قیمت ها در بازار مسکن هم شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

بودجه ۹۹ نقطه اطمینان بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

بودجه ۹۹ نقطه اطمینان بورس

ارسال نظر