بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" یتیمی که متولی ندارد

مدیرعامل کارگزاری آوانوین گفت: خصوصی‌سازی در سنوات گذشته آغاز مناسبی داشت اما؛ به دلایل اختلاف سلیقه‌ها و نقد‌هایی که بود، خصوصی‌سازی روند نزولی را طی کرد.
کد خبر : ۲۰۲۹۲۹

علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در رابطه با خروج شرکت‌های دولتی و واگذاری‌ها در قالب "سهام عدالت" اظهار کرد: یکی از پیش‌بینی‌های دولت در بودجه، فروش دارایی‌ها در قالب صندوق‌های‌ "ETF" بوده که می‌خواهد آن را واگذار کند و بخش عمده این دارایی‌ها نیز شرکت‌های بزرگ دولتی است.

وی ادامه داد: زمزمه این اقدام مطرح شده و در سال آینده گویا این قضیه جدی‌تر شده و دولت از این طریق ورود سهام شرکت‌ها به این صندوق این مسیر را در پیش گرفته، اما به هرحال باید قبول کنیم که شرکت‌های بزرگی که قابل عرضه باشد محدود است.

این کارشناس سرمایه با اشاره به روند خصوصی‌سازی در گذشته، بیان کرد: خصوصی‌سازی در سنوات گذشته آغاز مناسبی داشت اما؛ به دلایل اختلاف سلیقه‌ها و نقد‌هایی که بود، خصوصی‌سازی روند نزولی را طی کرد؛ دولت در ر استای اصل ۴۴، به دلیل رویکردی که برخی از وزراء و دولتمردان به حوزه خصوصی‌سازی داشتند این امر متوقف شد؛ شاید فشار درآمدی، در سال آینده این انگیزه را ایجاد کند، ولی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

وی درخصوص سهام عدالت و وضعیتش در بازار سرمایه افزود: سهام عدالت از اهدافی که برایش متصور بودند فاصله گرفته و تبلیغاتی نیز درباره آن صورت نگرفته، درحال حاضر سهام عدالت بلاتکلیف بوده و متولی خاصی ندارد، طرح‌هایی در این حوزه اندیشیده شده، ولی هنوز به ثمر نرسیده، باید در مورد سهام عدالت تصمیم جدی اتخاذ شود.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین در ادامه به ظرفیت بالای سهام عدالت و عدم توجه دولت به آن اشاره کرد و گفت: دولت فعلی اعتقادی به اقداماتی که در رابطه با سهام عدالت گرفته شده بود، ندارد؛ همان طور که می‌بینیم کارت سوخت در دولت جدید متوقف شد و سهام عدالت نیز از آن طرح‌هایی بود که در دولت جدید متوقف و توجهی به آن نشد.

قدرتی در ارزیابی ابهام در نرخ سوخت بنگاه‌های تولیدی، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق؛ موضوع نرخ سوخت صنایع هم تعیین می‌شود، سوخت این صنایع با توجه به فشار اقتصادی سنگینی که وجود دارد به بازار سرمایه و تولید کشور ضربه می‌زند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" نان شب دولتی‌ها

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

ابر ابهام "سهام عدالت"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سهامداران در ایستگاه بازدهی

ارسال نظر