بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
افت ۶۸ درصدی سود خالص "ثغرب" در سال ۱۳۹۸

"سود خالص" زیر پرچم سود‌های غیرعملیاتی و تکرارناپذیر

جمع درآمد‌های عملیاتی این شرکت در ۶ماهه نخست سال جاری به ۵۹۲میلیارد و ۷۸۴میلیون ریال رسیده و این میزان درآمد نسبت به سال گذشته از آن ۲۸درصد کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۳۰۵۸

کسب سود ۲۱ ریال به ازای هر سهم در سال مالی گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی شده، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه امسال، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و علیرغم رشد سنگین قیمت سهام این شرکت در بازار سرمایه، روند کسب سود آن با کاهش محسوسی روبرو بوده است.

جمع درآمد‌های عملیاتی این شرکت در این سال به ۵۹۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال رسیده است. این میزان درآمد نسبت به سال قبل از آن ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حاشیه سود ناخالص کسب شده کمتر از ۱۰ درصد بوده و با توجه به شناسایی مبلغی بیش از ۵۰ میلیارد ریال به عنوان هزینه‌های فروش، عمومی و اداری، سود عملیاتی شرکت تنها به مبلغ ۴۶۶ میلیون ریال محقق شده است.

در واقع سود خالص کسب شده شرکت صرفا به دلیل کسب سود‌های غیرعملیاتی و تکرارناپذیر محقق شده است. این شرکت در سال گذشته مبلغ ۶۴ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی از محل سود فروش سرمایه‌گذاری بلندمدت و همچنین سود سهام سرمایه‌گذاری بلندمدت محقق شده است.

کسب سود ۲۱ ریال به ازای هر سهم در سال مالی گذشته

لازم به ذکر است، سود خالص محقق شده این شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه امسال با ۶۸ درصد کاهش نسبت به سال مالی قبل از آن به ۱۹ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال و معادل ۲۱ ریال به ازای هر سهم رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر