بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
تمرکز بر روی بازار سرمایه را می‌توان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در خصوص تامین مالی صنعت پتروشیمی دانست.
کد خبر : ۲۰۳۱۰۶
 
بازار سرمایه منبعی برای تامین مالی داخلی
 
 
محسن عامری مدیر سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران یکی از منابع تامین مالی داخلی را بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ابزار‌های مالی بورس در جهت تامین مالی شرکت‌های بورسی استفاده می‌شود و بنگاه‌های کوچک و متوسط که بخشی در صنایع پایین دست پتروشیمی به شمار می روند از تامین منابع بازار سرمایه محروم هستند.

وی ادامه داد: در حال یافتن روش‌ها و ابزار‌های نوین تامین مالی مشترک برای استفاده شرکت‌های بخش خصوصی غیر بورسی از منابع مالی بازار سرمایه هستیم.

عامری جذب سرمایه گذار بین المللی را به دلیل وجود تحریم امری مشکل عنوان کرد و افزود:لازم به ذکر است سرمایه گذار خارجی صرفا بحث آوردن نقدینگی نیست بلکه می‌تواند شامل واردات تکنولوژی، ماشین الات و ... باشد. با توجه به تحریم روابط بانکی کشور جذب سرمایه گذار به شکل کالایی و لایسنس روش مناسبی خواهد بود. 
 
بازار سرمایه منبعی برای تامین مالی داخلی

شرکت‌های قابل اعتماد مردم در بورس اقدام کنند
جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز تامین مالی پروژه‌های حوزه انرژی رایکی از دغدغه‌های بزرگ مدیران عنوان کرد و گفت: پروژه‌های بزرگی در این حوزه وجود دارد که به دلیل مشکل مالی هنوز بهره برداری نشده اند یا بعد از تامین مالی قابل اجرا خواهند بود.

وی با اشاره به مورد اعتماد بودن شرکت‌های بزرگ اظهار داشت: شرکت‌های معتمد مردم قادر به استفاده از ابزار‌های افزایش سرمایه، چون آورده‌های نقدی در بورس یا عرضه اوراق مبتنی بر سهام هستند.

ربیعی به اقدام هلدینگ خلیج فارس طی سال گذشته در همین رابطه اشاره کرد و گفت: با هزار میلیارد تومان این امر صورت گرفت که تجربه‌ای موفق بوده و در سال جاری نیز دو هزار میلیارد تومان عرضه اوراق انجام خواهد شد. سهم شرکت‌های زیرمجموعه هدلینگ خلیج فارس در بورس اوراق بهادار ۲۰ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس قادر به تامین منابع درآمدی شرکت ها، با هر بار عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار بوده، در حالی که تنها ۵ تا ۱۰ درصد از سهام این شرکت‌ها در بورس عرضه شده است.

ربیعی عرضه سهام شرکت در بورس را علاوه بر تامین کنندگی منابع مالی، عاملی در جهت ارتقای ارزش و شفافیت حساب‌های مالی شرکت‌ها در بازار سرمایه دانست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شناسایی ۱۰۰میلیارد تومانی سود ناخالص این سرمایه‌گذار؛

برگه سود سهام در جیب "وصنعت"

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد؛

درس دولت از تجربه سرب و روی مهدی‌آباد

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

بازاری بر وفق مراد سهامداران

ارسال نظر