بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
بورس‌نیوز بررسی کرد:

مُهر سکوت در نسخه مدیران!

پس از پیگیری‌های فراوان، بالاخره شفاف‌سازی در خصوص جمع آوری برخی از اقلام دارویی ساخت شرکت که در سال ۱۳۹۷ بر خلاف ضوابط و مجوز‌های اداره کل سازمان غذا و دارو تولید شده‌اند، منتشر شد.
کد خبر : ۲۰۳۱۳۴

مُهر سکوت در نسخه مدیران!

به گزارش بورس نیوز، بر اساس برخی شنیده ها و شواهد، شرکت داروسازی اسوه در سال ۹۷ داروهایی تولید کرده که مورد تایید سازمان غذا و دارو نبوده است.

این سازمان نخستین نامه محرمانه برای جمع آوری این داروها را ۲۸ آبان ماه ابلاغ کرده و روز ۱۷ آذر ماه نامه دوم با این مضمون ارسال شده است.

«معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی
پیرو نامه محرمانه در خصوص جمع آوری برخی از اقلام دارویی ساخت شرکت داروسازی اسوه، که در سال ۹۷ بر خلاف ضوابط و مجوزهای این اداره کل تولید شده اند، مقرر فرمائید موضوع به نحو مقتضی با ذکر نام محصولات و سری ساخت مورد نظر در تارنمای آن معاونت و نیز مراکز درمانی و داروخانه های تحت پوشش اطلاع رسانی گردد و پیگیری لازم به منظور جمع آوری کامل داروهای مورد نظر از سطح عرضه صورت گیرد.
از طرف غلامحسین مهرعلیان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل»

داروهای مشکل دار اسوه و سکوت مدیران شرکت!

 

ظاهرا ارزش داروهای تولید شده توسط اسوه که باید از سطح عرضه جمع آوری شود، ۱۴۰ میلیارد تومان است و این شرکت تمایلی به تحمل این هزینه ندارد. اینکه این داروها چه عوارضی دارند و چرا باید جمع آوری شوند، مشخص نیست. اما در بین اقلام دارویی مذکور، نام چندین قلم داروی متفاوت به چشم می خورد و گویا داروخانه هایی که این دارو را فروخته اند با برخی مشتریان خود تماس گرفته و درخواست برگرداندن و تعویض داروها را داده اند؛ ولی به بسیاری از مشتریان دسترسی ندارند!

مُهر سکوت در نسخه مدیران!

خبرنگار بورس نیوز تلاش کرد از طریق تماس با مدیرعامل و مدیران کنترل کیفیت شرکت داروسازی اسوه، پیرامون این موضوع گفتگویی داشته باشد که متاسفانه پاسخی جز سکوت، داده نشد! در سامانه کدال نیز تا ساعت 15 بعدازظهر هیچ اشاره ای به این موضوع نشده و البته روند سودآوری این شرکت، صعودی بوده است!

لازم به ذکر است در سال ۹۵ هم یکی دیگر از زیرمجموعه های هلدینگ شفادارو، سهامدار عمده داروسازی اسوه، به دلیل مشکلات کیفی در داروی پنی سیلین تولیدی ناچار به جمع آوری و امهائ حجم وسیعی از این دارو شد.

پیگیری‌هایی که جواب داد

شفاف سازی در خصوص جمع آوری برخی از اقلام دارویی ساخت شرکت که در سال ۱۳۹۷ بر خلاف ضوابط و مجوز‌های اداره کل سازمان غذا و دارو تولید شده اند.

مُهر سکوت در نسخه مدیران!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
"سوژه از شما، پیگیری از ما" با امور سهام؛

"داسوه" نام بانک خود را اعلام کرد

در بازار پایه رقم خورد؛

پذیرش درخواست ۱۰ گانه سهامداران

در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد:

ریکال دارو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
شدیم موش آزمایشگاهی اینا، هر روز یه بلایی سرمون میارن ی روز کیک مسموم، ی روز شیر وایتکس دار، ی روز گوشت آلوده، حالام قرص مشگل دار یهو ما رو بکنن گور دسته جمعی خیال شون راحت شه