بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مدیر مالی شرکت سیمان شاهرود در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

عدم نگرانی «سرود» بابت قطعی گاز

شرکت سیمان شاهرود از قبل در بودجه پیش بینی یک توقف دوره ای کرده بوده و استفاده از مازوت به جای سیمان، تاثیر منفی در تولید این شرکت نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۳۲۴۴

به گزارش بورس نیوز، چند روز قبل خبری مبنی بر قطعی گاز ۳ ماهه در شرکت های سیمانی و استفاده از مازوت به جای گاز در کارخانجات سیمانی مطرح شد. کمی بعد، برخی سیمانی ها اعلام کردند که در صورت الزام به استفاده از مازوت به جای گاز، هزینه هایشان افزایش یافته و مجبور به تعطیلی تولید خواهند شد. هر چه بود این کشمکش ها صنعت خاکستری را سبز کرد و سهم های سیمانی مورد اقبال بازار قرار گرفت.
سهم شرکت سیمان شاهرود یکی از پربازده های آذرماه بوده و از ابتدای آذر تا کنون رشد قیمت تقریبا ۴۵ درصدی در کارنامه این سهم ثبت شده است. «سرود» عملکرد مناسبی هم داشته و درآمد ۸ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸۱ درصدی نشان می دهد.

محمدرضا عبدلی مدیر مالی شرکت سیمان شاهرود در گفتگو با بورس نیوز در خصوص جایگزینی مازوت به جای گاز بیان کرد: بخشنامه قطعی گاز و استفاده از مازوت به جای گاز از سوی شرکت گاز به تمامی کارخانجات سیمانی ابلاغ شده است. اگرچه چند سالی بود که سیمانی ها قطع گاز نداشتند؛ اما در سنوات قبل، قطعی گاز و استفاده از مازوت به جای گاز در صنعت سیمان تجربه شده و در آن زمان، مازوت با نرخ گاز به سیمانی ها تحویل می شد. هنوز نرخ مازوت امسال مشخص نشده، اما انتظار می رود امسال هم مازوت را با نرخ گاز محاسبه کنند. در غیر این صورت، شرکت های سیمانی متحمل هزینه بیشتری خواهند شد. ضمن اینکه استفاده از مازوت، هزینه حمل هم در بر دارد و این هزینه بستگی به فاصله شرکت ها از محل دریافت مازوت دارد.

وی افزود: حتی در صورت عدم محاسبه مازوت با نرخ گاز، بعید است که شاهد افزایش نرخ سیمان بابت این موضوع باشیم. مجوز افزایش نرخ سیمان به راحتی صادر نخواهد شد؛ ضمن اینکه معتقدم استفاده از مازوت اثر چندان بااهمیتی بر سودآوری سیمانی ها ندارد. قطعی گاز در فصل سرما انجام می شود و تولید و تقاضای سیمان در این فصل، کمتر است.

وی در خاتمه گفت: شرکت سیمان شاهرود از قبل در بودجه پیش بینی یک توقف دوره ای کرده بوده و استفاده از مازوت به جای سیمان، تاثیر منفی در تولید این شرکت نخواهد داشت. اما تاثیر این موضوع بر هر شرکت با سایر شرکت ها متفاوت بوده و نمی توان برای کل شرکت ها تاثیر یکسانی پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دعوت به مجمع این سیمانی؛

"سرود" به مجمع می رود

این سیمانی اعلام کرد؛

درآمد "سرود" از محل فروش

نرخ فروش برکیسه‌های این سیمان‌ساز کاهشی شد؛

سیمان داخلی بازیگر اصلی فروش‌های "سرود"

ارسال نظر