بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

بورس تهران، رکورددار بازدهی در جهان

تنور معاملات در بورس تهران همچنان داغ و هیجان زده است. البته این بدان معنا است که کلیه سهم ها و شرکتها قابلیت رشد قیمتی و توجیه خرید در بازه قیمتی فعلی را دارند.
کد خبر : ۲۰۳۲۶۲

به گزارش بورس نیوز، با ورود صد‌ها هزار میلیارد تومان پول و نقدینگی به بازار در غیاب رونق در بازار‌های موازی و ایستایی قیمت‌ها در اکثر بخش‌های مهم اقتصادی کشور از جمله بازار املاک و مستغلات، بازار خودرو و سایر بخش ها، نقدینگی قابل توجهی جذب بورس تهران شده و تنور معاملات در بورس تهران همچنان داغ و هیجان زده است. البته این بدان معنا است که کلیه سهم‌ها و شرکت‌ها قابلیت رشد قیمتی و توجیه خرید در بازه قیمتی فعلی را دارند.
بلکه غرض و مقصود این است که بورس تهران قابلیت جذب مقادیر متنابهی از پول و سرمایه را دارد، و میتواند نقش مهمی در صحنه اقتصادی کشور و تولید، ایفا کند.

اما به رغم افزایش و اشباع قیمت‌ها در بسیاری از نماد‌ها و گروه ها، هنوز سهام ارزنده و زیر ارزش ذاتی واقع شده زیادی، در بازار یافت میشود که میتواند بازدهی مناسب و فراتر از بهره بانکی نصیب سرمایه گذارن و سهامدارانش کند.
نماد‌های ارزنده‌ای در گروه فلزی و معدنی و سنگ آهنی، از این قبیل سهام ارزنده اند که هنوز به مرز‌های اشباع و حتی سطوح ارزندگی خود دست نیافته اند.

از طرفی بزودی شاهد انتشار گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌ها و همچنین عملکرد و صورت‌های مالی ۹ ماهه بسیاری از شرکت‌ها خواهیم بود. امری که میتواند انرژی بیشتری را به فضای معاملات در بورس تهران وارد ساخته و این بخش از فعالیت‌های اقتصادی را تا هفته‌ها در کانون توجه سرمایه گذاران و سهامداران قرار دهد.

آخرین وضعیت بازار امروز
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد قیمت‌ها در نمادهایی، چون «تاپیکو»، «فخاس»، «تیپیکو»، «ونیکی» با رشد حدود ۳۷۲ واحدی روبرو شد. بازار آغازی منفی داشت، ولی در ادامه با بهبود تقاضا و افزایش میل خرید در بین اهالی بازار و مشارکت کنندگان، افت ابتدایی خود را جبران کرد.

کارنامه امروز بازار
شاخص کل ۳۴۴,۴۸۷ واحد / میزان تغییر ۳۷۲ واحد مثبت/ ارزش بازار ۱۲,۵۶۸,۱۴۴ میلیارد ریال/ ارزش معاملات ۲۱,۸۰۵ میلیارد ریال/ حجم معاملات ۳.۹۸۶ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص
تاپیکو ۲۰۵ واحد مثبت/ فخاس ۱۸۸ واحد مثبت/ رمپنا ۱۵۲ واحد منفی/ فولاد ۱۰۳ واحد منفی/ تیپیکو ۸۰ واحد مثبت/ نوری ۷۸ واحد منفی/ ونیکی ۷۱ واحد مثبت.

بیشترین حجم معاملات
وتجارت ۳۶۵ میلیون سهم/ ذوب ۱۶۸.۸ میلیون سهم/ وبصادر ۱۶۸.۸ میلیون سهم/ ونوین ۱۰۴.۹ میلیون سهم/ وملل ۹۳.۷ میلیون سهم

 

پیش بینی بازار سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸
بورس تهران از ابتدای سالجاری با رشد و بازدهی مطلوبی همراه بوده و به عنوان برترین و بهترین بازار مالی ایران برای سرمایه گذاری و کسب سود و ثروت، شناخته شده است. در بازه زمانی یک، دو، پنج، ده و بیست ساله نیز حائز اولین و برترین رتبه در بین بازار‌های موازی بوده و سرآمد سرمایه گذاری و بازدهی مطلوب در کشور، منطقه، آسیا و حتی دنیا بوده است. بطوریکه بازدهی بورس تهران از تمام کشور‌های دنیا بیشتر بوده و در کانون توجه اکثر سرمایه گذاران قرار گرفته است.

هر چه به پایان سال نزدیک‌تر میشویم، عملکرد و گزارش‌های ارسالی شرکت‌ها در وضعیت بهتری قرار میگیرد، شرکت‌های بزرگ و بنیادمحور بازار نیز که تا کنون رشد مناسبی نداشته اند، بزودی این رشد و عقب ماندگی را آغاز خواهند کرد. از طرفی با رسیدن اخبار مربوط به" تجدید ارزیابی" و "افزایش سرمایه" شرکت ها، نقدینگی از شرکت‌های کوچک که دچار "حباب "شده اند، خارج شده و به سهام بنیادمحور ورود می‌کند.

کارنامه چندین ساله بازار سرمایه کشور نشان داده که این بازار، محل امن و مطمئنی برای نقدینگی و سرمایه و پس انداز‌های شماست.

حافظ عزیزی نقش
کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر