بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
فرزاد ارزانی که در کنفرانس ملی تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد سخن می‌گفت، عنوان داشت: یکی از نیاز‌های آینده فولاد در کشورمان ارتقای دانش تولید و بهره‌مندی هر چه بیشتر از توان داخلی در این عرصه در تمامی مراحل تولید است و برگزاری چنین کنفرانس‌های علمی می‌توان گره‌گشای آینده این صنعت در کشورمان باشد.
کد خبر : ۲۰۳۳۸۷

به گزارش بورس نیوز،فرزاد ارزانی که در کنفرانس ملی تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد سخن می‌گفت، عنوان داشت: یکی از نیاز‌های آینده فولاد در کشورمان ارتقای دانش تولید و بهره‌مندی هر چه بیشتر از توان داخلی در این عرصه در تمامی مراحل تولید است و برگزاری چنین کنفرانس‌های علمی می‌توان گره‌گشای آینده این صنعت در کشورمان باشد.
وی بهره‌مندی از تجارت روز دنیا و بومی‌سازی منابع علمی جهانی در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم‌اکنون کشور‌های مطرح تولید کننده فولاد در جهان به سمت اشتراک‌گذاری اطلاعات و دانش تولید خود گام برداشته‌اند و کشوری در این عرصه موفق بوده که توانسته است از دانش تولید دیگر کشور‌ها در این راستا بهره برده و سطح کیفی تولید خود را ارتقا دهد.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تأکید کرد: صنعت فولاد در کشورمان به رشد خوبی دست یافته است و برای حفظ این صنعت و رشد آن در آینده از هم اکنون به همت بلند جوانان علمی کشور نیاز داریم تا بتواندن دانش ساخت و تجهیز در این صنعت را به خوبی فرا گرفته و در داخل نیز برای رفع وابستگی‌ها در این حوزه اقدام کنند.
ارزانی، تجربه کره جنوبی و ژاپن در این عرصه را یادآور شد و گفت: این دو کشور با نگاهی علمی و تکنولوژیک و با استفاده از تجربیات یکدیگر در این راه گام نهادند و اکنون به عنوان کشور‌های مطرح در این عرصه پیشتاز روش‌های نوین علمی در صنعت بشمار می‌آیند.
وی همچنین به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ اشاره و گفت: رسیدن به این حجم از تولید فولاد به یک مجموعه ساختار‌های علمی و فنی نیاز دارد تا بتوانیم خطوط جدید را با خطوط قدیمی جایگزین و در عین حال کیفیت تولید را نیز بالا ببریم.
مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: ارتباط علمی و فنی میان تولیدکنندگان فولاد در کشور اهمیت فراوانی دارد تا بتوانیم تجرییات مشترک خویش را در این زمینه به اشتراک بگذاریم و در عین حال از ظرفیت یکدیگر نیز برای پیشرفت ملی بهره بگیریم.
مدیرکل صمت هرمزگان: مهیای زمینه‌سازی برای تولید ۱۰ میلیوم تن فولاد در هرمزگان هستیم
خلیل قاسمی نیز در این کنفرانس با اشاره به جایگاه ویژه هرمزگان در صنعت فولاد کشور و بستر‌های مطلوب برای استقرار صنایع فولادی در این استان، اظهار کرد: در حوزه آهن هماتیت که ماده اولیه مورد نیاز برای گندله‌سازی به شمار می‌رود، مطالعات وسیعی را تا عمق ۹۰ متری در ۶۰ کیلومتری بندرعباس آغازکردیم و هرمزگان در زمینه تأمین مواد اولیه حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان این که تأمین مواد اولیه یکی از چالش‌های حوزه فولاد در افق ۱۴۰۴ بشمار می‌رود، افزود: از هم اکنون باید در این زمینه دوراندیشی کرد و صنایع فولادی نیز می‌بایست در پای کار حضور داشته باشند تا بتوانیم زنجیره تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را تا ۶ سال آینده در کشور کامل کنیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: استان ما قابلیت‌های صادراتی ویژه‌ای دارد و در عین حال به دلیل وجود دریا در پهنه ساحلی این استان، دسترسی به آب به عنوان مهم‌ترین نیاز صنایع فولادی نیز فراهم است و بنابراین مقدمات کار در این بخش فراهم بوده و در عین حال زیرساخت‌های مطلوب در این حوزه نیز گردهم آورده شده است تا بتوانیم میزبان صنایع فولادی بیشتری در هرمزگان باشیم.
رونمایی از کتاب فولاد تمیز از آهن اسفنجی تا تختال
در ادامه این کنفرانس علمی، از کتاب فولاد تمیز از آهن اسفنجی تا تختال به عنوان یکی از منابع علمی مورد نیاز برای بهبود کیفیت تولید فولاد در کشورمان نیز رونمایی شد.
ادامه کنفرانس با برگزاری نشست‌های جنبی
اولین کنفرانس ریخته‌گری مداوم فولاد در عصر امروز و صبح فردا نیز با برگزاری نشست‌های تخصصی جنبی و قرائت مقاله‌های برتر ادامه می‌یابد.
نیرومند دبیر علمی اولین کنفرانس در این زمینه با اشاره به آغازبکار دبیرخانه این کنفراس از اردیبهشت‌ماه ۹۸، اظهار کرد: افق علمی آینده فولاد کشور این ضرورت را بوجود آورده که پژوهشگرانی تمام وقت در این عرصه به مطالعه نیاز‌های این حوزه بپردازند و لذا آنچه که از این کنفرانس‌ها بدست می‌آید شناسایی استعداد‌ها و چهره‌های علمی این حوزه است.
وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیز در این عرصه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و وابستگی صنایع مختلف به صنعت فولاد سبب شده تا بروزرسانی دانش در این صنعت، اهمیت هر چه بیشتری بیابد.
دبیر علمی این کنفرانس گفت: به ازای هر یک میلیون تن فولاد باید ۵۰ پژوهشگر تمام وقت داشته باشیم و همکاری صنایع فولادی در ایجاد رشته‌های مرتبط با این صنعت در دانشگاه‌های استان‌های فولادی از یک سو و ایجاد بورسیه‌های تحصیلی مناسب اهمیت فراوانی دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر