بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
مجموع تجارت خارجی ایران از ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفت.
کد خبر : ۲۰۳۵۵۲

به گزارش بورس نیوز، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بوشهر و در جمع خبرنگاران با اشاره بر سیاست‌های رونق تجارت اظهار داشت: خوشبختانه به‌رغم همه محدودیت‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند تجارت خارجی ما امسال در مجموع وضعیت قابل قبولی داشته است.

 

فرهاد دژپسند با اشاره به صادرات کشور در هشت ماهه نخست سالجاری خاطرنشان کرد: تا 24 آبان‌ماه افزون بر 31.4 میلیارد دلار صادرات و 31.1 میلیارد دلار واردات ثبت شده است.

وی تصریح کرد: مجموع تجارت خارجی  ایران از 60 میلیارد دلار فراتر رفته است و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران توانسته با پشت سر گذاشتن  مشکلات، مانع از فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها به مردم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تراکم کالا ها در بندر امام خمینی و توزیع آن بین بنادر بوشهر، شهید رجائی و چابهار افزود:  با برنامه ریزی انجام شده سرعت فرآیند ترخیص و بارگیری کالا در بنادر روان تر شده و نتیجتا موجودی کالاها در بنادر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تسهیل اخذ مجوزهای کسب و کار خاطرنشان کرد: مجوزهای کسب و کار در بخش‌هایی مانند واحدهای صنفی تکمیل شده و با کمترین مشکل در حال انجام  است و مابقی  با همکاری دستگاه‌ها در دست تسهیل و آسان سازی است.

گفتنی است، وزیر اقتصاد صبح امروز جهت دیدار با مسوولین استانی و بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه وظایف و ماموریت های  این وزارتخانه وارد استان بوشهر شد.

     

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر