بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
وضعیت نامطلوب سود عملیاتی در سال ۱۳۹۸ بررسی شد؛

سوددهی "فاراک" از محل فروش دارایی‌های ثابت

مانده تسهیلات مالی شرکت تا پایان سال مالی گذشته با ۱۰درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ۸۷۵میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۰۳۵۵۷

وضعیت نامطلوب سود عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ماشین‌سازی اراک در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی سالیانه تلفیقی حسابرسی نشده موفق به کسب سودخالص ۲۹۲میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریالی شده است.

این در حالی است که سود تلفیقی محقق شده این شرکت در این سال معادل ۳۱۹میلیارد ریال بوده است؛ درآمد‌های عملیاتی شرکت با ۱۰درصد رشد نسبت به سال قبل به ۳.۰۹۲میلیارد ریال رسیده است.

درآمد ناشی از خدمات پیمانکاری بخش خشکی پایانه صادراتی بندرماهشهر مهم‌ترین قرارداد شرکت در حال حاضر محسوب می‌شود. این شرکت از محل قرارداد ذکر شده در سال قبل مبلغ ۴۹۷میلیارد ریال درآمد و ۱۸۸میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کرده است.

فروش محصولات روتین شرکت در سال گذشته مبلغ ۱.۷۹۱میلیارد ریال بوده و از این محل مبلغ ۲۹۰میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی شده است. مبلغ حاشیه سود کسب شده از این محل در سال گذشته معادل ۷ میلیارد ریال بوده است.

علیرغم افزایش مبلغ حاشیه سود ناخالص شرکت در سال گذشته، با توجه به رشد هزینه‌های فروش و عمومی اداری شرکت، مبلغ حاشیه سود عملیاتی تنها ۳۰درصد افزایش را نسبت به سال ۹۷ داشته و این مبلغ معادل ۱۶۶ میلیارد ریال بوده است.

وضعیت نامطلوب سود عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۸

مانده تسهیلات مالی شرکت تا پایان سال مالی گذشته با ۱۰درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ۸۷۵میلیارد ریال رسیده است. مبلغ شناسایی شده هزینه مالی شرکت در این سال ۱۷۴میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر