بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

یلدای هندوانه ای بورس تهران

۵۰ شرکت برتر بازار سرمایه، احتمال افت قیمت کمتری خواهند داشت. بنابراین سرمایه گذاری در سهم های بزرگ و برتر بازار سرمایه که نسبت P/E پایین تری دارند، با ریسک افت قیمت کمتری هم مواجه هستند.
کد خبر : ۲۰۳۶۶۵

یلدای هندوانه ای بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران با سبدی پر از هندوانه به استقبال یلدا رفت و با لمس کانال ۳۵۳ هزار واحدی نشان داد رقیبی در بازارهای موازی ندارد. رشد بیش از ۴۵ هزار واحدی شاخص کل در آذرماه آنچنان به مذاق سهامداران شیرین آمده که دیگر بازدهی سایر بازارها برایشان رنگ و لعابی ندارد.
اما در میان سبزی خوشرنگ بازار، نمادهایی هم هستند که تحرکی نداشته اند. ضمن اینکه تجربه نشان داده هر روند صعودی، یک دوره اصلاح و استراحت هم به دنبال دارد و سهامداران در روزهای پر از شعف بورس، دغدغه احتمال ورود شاخص به فاز اصلاحی را هم دارند.

پیمان تاتایی مدیر دارایی های شرکت تامین سرمایه امید در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: رشد بازار سرمایه در یک ماه اخیر، تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و نیز رشد قیمت های جهانی کامودیتی ها رخ داد. خوشبینی بازار سرمایه به تحقق سودهای بالاتر در شرکت ها و صنایع بورسی، رشد قیمت سهم ها را رقم زد. با توجه به وضعیت نرخ ارز و قیمت های جهانی، رشد بازار سرمایه تا اینجا توجیه پذیر است.

وی افزود: البته رشد بازار سرمایه، علت دیگری هم داشت. مشخص شدن زوایا و ابعاد بودجه سال ۹۹، اثر نسبتا مثبتی بر بازار سرمایه داشت و نشان داد قرار نیست فشار خاصی بر صنایع اعمال شود.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی سهم های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: اگر احتمالا بازار سرمایه وارد فاز اصلاح و استراحت شود، ۵۰ شرکت برتر بازار سرمایه، احتمال افت قیمت کمتری خواهند داشت. بنابراین سرمایه گذاری در سهم های بزرگ و برتر بازار سرمایه که نسبت P/E پایین تری دارند، با ریسک افت قیمت کمتری هم مواجه هستند.

تاتایی اضافه کرد: البته بعضی سرمایه گذاران انتظار کسب بازدهی های خارق العاده دارند؛ حال آنکه رشد کلی بازار سرمایه تقریبا در همان حدی است که شاخص کل نشان می دهد و انتظار رشدهای عجیب و غریب در سهم ها چندان منطقی نیست. شاخص کل در یک ماه اخیر کمتر از ۲۰ درصد رشد کرده و کسب بازدهی در حدود ۲۰ درصد (کمی کمتر یا بیشتر) طبیعی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر