بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
رییس انجمن کاشی و سرامیک در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تغییر تکنولوژی در «کحافظ»

صنعت کاشی و سرامیک در سال ۹۹، دو اتفاق مثبت پیش رو دارد.
کد خبر : ۲۰۳۸۸۹

تغییر تکنولوژی در «کحافظ»

به گزارش بورس نیوز با ثبت نام طرح مسکن ملی در نقاط مختلف کشور و استقبال پرشور متقاضیان مسکن از این طرح، انتظار می رود بازار مصالح ساختمانی از جمله سیمان، فولاد ساختمانی و کاشی و سرامیک در سال آینده، رونق بیشتری داشته باشد.
صنعت کاشی و سرامیک اتفاق مثبت دیگری هم پیش رو دارد و آن هم موضوع همکاری تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا برای صادرات محصولات با تعرفه ترجیحی یا صفر است.

مصطفی گودرزی رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تاثیر اجرای طرح مسکن ملی بر بازار کاشی و سرامیک بیان کرد: تجربه اجرای طرح مسکن مهر نشان داد با توجه به اینکه در چنین پروژه هایی، هدف احداث مسکن ارزان قیمت است، بنابراین اثر این طرح بر بازار کاشی و سرامیک به لحاظ کیفی، منفی بوده و به لحاظ کمی، مثبت است. یعنی از نظر مقداری، حجم تقاضای کاشی و سرامیک افزایش خواهد داشت. اما این طرح هنوز استارت نخورده و برای اظهار نظر در مورد میزان تقاضای کاشی و سرامیک، زود است. به نظر می رسد ۹ تا ۱۲ ماه بعد از آغاز عملیات ساخت پروژه مسکن ملی، تقاضای کاشی و سرامیک تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و احتمالا اواخر سال ۹۹ شاهد رونق فروش (از نظر حجمی) کاشی و سرامیک در کشور باشیم. البته رکود بازار مسکن در ماه های اخیر، روی وضعیت بازار کاشی و سرامیک هم اثر منفی داشته است.

وی در رابطه با تاثیر توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا گفت: هنوز بابت این توافقنامه، عملا اتفاق خاصی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک رخ نداده است. این موضوع نیازمند طی کردن پروسه خاصی بوده و زمان بر است. اما به اثر مثبت این توافقنامه بر صادرات محصولات صنعت کاشی و سرامیک بسیار خوشبین هستیم.

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در مورد دلایل رشد سودآوری بعضی شرکت های این صنعت اظهار کرد: سودآوری شرکت کاشی حافظ نسبت به سایر شرکت های این صنعت، رشد بالاتری داشته و این رشد درآمد و به تبع آن سودآوری، به دلیل تغییراتی است که شرکت کاشی حافظ در تکنولوژی خطوط تولید خود ایجاد کرده است. شرکت کاشی حافظ با ارتقای خطوط تولید امکان تولید محصولات با کیفیت بالاتر را پیدا کرده و به همان میزان که قبلا محصولات با کیفیت متوسط تولید می کرد، در حال حاضر محصولات لوکس و با کیفیت بالای ۱*۱ متر پولیش نانو تولید می کند. محصولات جدید کاشی حافظ هم در بازار داخل و هم بازار صادراتی، از قیمت بالاتری برخوردار است و به همین سبب هم سود این شرکت، افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجوز افزایش سرمایه این کاشی ساز صادر شد؛

"کحافظ" مجوز گرفت

سوالی از مخالفات طرح محدودیت بازارپایه و مجلسی‌ها؛

پیاده روی سهامداران "کهرام" بر لبه پرتگاه

ارسال نظر