بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
ساعت پنج و نیم عصر؛

تمشک بی‌مزه سال

گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به شفاف‌سازی‌هایی که در اینستاگرام اولویت پیدا کردند و حکم دیکتاتوری برای اهالی میردامادنشین.
کد خبر : ۲۰۳۸۹۵

۵.۵

به گزارش بورس نیوز تمشک طلای بی مزه ترین طنز امسال بازار سرمایه تعلق میگیرد به شایعه تعطیلی بورس تهران به خاطر آلودگی هوا! مدیران سازمان با چشمان گشاد شده تکذیب کردند و بعضی سهامداران ساده لوح هم، فروختند مبادا تعطیل شود و از صف فروش جا بمانند!

البته بعضی ها هم غرولند کردند که باز بازار مثبت شد و هسته معیوب شان، تاب نیاورد و بازار را خراب کرد. در نهایت بعضی های دیگر از بلبشوی بازار استفاده کردند و تا توانستند خریدند تا چند وقت بعد در صف خرید، دوباره به فروشندگان عجول امروز قالب کنند...

گل به خودی

اهالی بهارستان هم گویا چای زعفران نوشیده‌اند دم بودجه و خوش ذوق شدند؛ یکی از اهالی محترم صحن بهارستان گفته در بودجه سقف فروش نفت را یک میلیون بشکه در نظر گرفته ایم تا امیدآفرینی کنیم، اگر بگوییم ۳۰۰ هزار بشکه بیشتر نمی توانیم صادر کنیم، یعنی تحریم را پذیرفته ایم و به کوری چشم دشمن، می گوییم یک میلیون بشکه صادر می کنیم و بودجه را با همین عدد می بندیم! این بزرگوار فراموش کرده اند که دشمن قبل از بودجه ما، آمار اوپک را رصد می کند و اوپک هم می گوید میانگین صادرات نفت ایران در ۸ ماهه، حدود ۲۰۰ هزار بشکه بوده! اما نتیجه این خوشبینی و شاید بهتر باشد بگوییم گول مالیدن سر مردم، چیزی جز کسری بودجه و احتمالا خلق پول برای جبران کسری بودجه و افزایش فشار تورمی بر گرده مردم نیست.
اما عجیب تر از این اظهار نظرهای توهمی هم داریم؛ همان جا که رییس کمیسیون برنامه وبودجه هر چه را تصویب می کند، لبخندی هم ضمیمه اش می کند! حالا این خنده ها برای چیست، ما که نفهمیدیم...

شفاف سازی اینستاگرامی اهالی حزب سپهر

مدیرعامل بانک سپهرنشین در شبکه های اجتماعی پست گذاشته اند که منابع این بانک در پایان آذرماه از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت. البته شفاف سازی در کدال هم خوب است؛ ولی آنقدر در این شفاف سازی ها نامه تکراری هیچ خبری نیست زده اند که دیگر مدیران محترم برای اعلام خبرهای مهم و رسمی به سراغ شبکه های مجازی می روند تا هم بهتر خبرش دیده شود و هم لایک بیشتری بگیرند! به هر حال شفافیت از هر جنسی باشد، خوب است.

دیکتاتوری میرداماد

در طرح جدید بانکداری، به بهانه حفظ استقلال بانک مرکزی، به رییس بانک مرکزی اختیاراتی می دهند که به قول بعضی دوستان کم از دیکتاتوری ندارد. امیدواریم باز سنگی به چاه نیندازند که برای بیرون آوردنش، مردم خون به جگر شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج و نیم عصر؛

کیلومتر ۸۰ بهارستان

ساعت پنج و نیم عصر؛

کیلومتر ۸۰ بهارستان

ارسال نظر