بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
تعدیل مثبت ۴۷ درصدی در انتظار این شرکت است؛

چشم امید «رنیک» به بودجه عمرانی

با توجه به تحقق ۷۷درصد درآمد پیش‌بینی شده در دوره ۹ماهه، انتظار می‌رود مطابق برآورد‌ها بیش از ۹۰۰میلیارد ریال سود خالص عاید «رنیک» شود.
کد خبر : ۲۰۳۹۴۶

چشم امید «رنیک» به بودجه عمرانی

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «جنرال مکانیک» که به تازگی خود را به تالار معاملات بازار سهام رسانده، به سرعت گزارش عملکرد آذرماه خود را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، ۷۲۰میلیارد ریال درآمد در نهمین‌ماه سال عاید این شرکت شد که نسبت به ماه گذشته رشد ۴۸درصدی را نشان می‌دهد.

در مجموع، «رنیک» که تاکنون بازدهی ۱۶۹درصدی را از زمان عرضه اولیه تاکنون نصیب سهامداران صبور خود کرده و طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به آذر‌ماه سال جاری نیز به درآمد ۴۵۸۵ میلیارد ریالی دست یافت.

اگر این میزان درآمد را نسبت به ۹ماهه سال۹۷ بسنجیم، متوجه رشد ۵۷درصدی درآمد‌ها می‌شویم.

شایان ذکر است که شرکت پیش از این پیش‌بینی کرده بود تا پایان سال جاری به درآمد ۵۹۱۹میلیارد ریالی دست یابد که تا پایان دوره ۹ماهه موفق به پوشش ۷۷درصدی این رقم شده بنابراین، مبلغ درآمد به نظر واقع‌گرایانه پیش‌بینی شده است و دستیابی به آن چندان دور از انتظار نیست.

چشم امید «رنیک» به بودجه عمرانی

«رنیک» عمدتا در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در داخل و حتی خارج از کشور فعالیت می‌کند که هدف شرکت تأمین حداقل ۴۰درصد درآمد‌ها از طریق فروش خدمات و انجام پروژه‌های خارجی است.

بر پایه این گزارش باید اشاره داشت که می‌توان چنین گفت، درآمد‌های این شرکت ارتباط مستقیمی با بودجه عمرانی داشته و به دلیل تمرکز بر اجرای پروژه در کشور‌های خارجی، حجم بالایی از حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری مربوط به مطالبات ارزی بابت اجرای پروژه در کشور امارات است.

در راستای گسترش فعالیت‌های خود، شرکت درنظر دارد سرمایه ۱۰۰۰میلیارد ریالی کنونی را به ۱۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و به منظور خرید ماشین آلات تخصصی جهت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، افزایش دهد.

نکته جالب توجه این است که «رنیک» در گزارش توجیهی افزایش سرمایه با فرض فروش ۵۹۷۷میلیارد ریالی در سال۹۸، به سود خالص ۹۳۳میلیارد ریالی دست خواهد یافت. با توجه به گزارش عملکرد ۹ماهه، تاکنون ۷۷درصد مبلغ درآمد پیش‌بینی شده محقق شده و به نظر می‌رسد همان‌گونه که پیش‌بینی شده، رشد ۴۷درصدی سودآوری را تجربه کند.

در این گزارش برای سال۹۹ با فرض انجام افزایش‌سرمایه، ۱۰۱۴میلیارد ریال سود خالص برآورد شده است.

چشم امید «رنیک» به بودجه عمرانی

حاشیه سود ناخالص «رنیک» در دوره‌های اخیر در محدوده ۱۵‌درصد قرار گرفته اما؛ در گزارش ۶ماهه نخست سال۹۸ با اندکی کاهش به ۱۴درصد رسیده است. برای سال۹۹ نیز مجددا پیش‌بینی حاشیه سود ۱۵درصدی شده که چندان دندان‌گیر نیست.

در نظرسنجی چند روز پیش آبسیم پلاس، ۴۸‌درصد از شرکت‌کنندگان موضع خود را در سمت خرید سهام «رنیک» دیدند و ۵۲ درصد دیگر اعتقاد به فروش این سهم داشتند.

دو روز پس از برگزاری این نظرسنجی، سهم در حداکثر قیمت مجاز داد و ستد شد و امروز نیز مجددا به سمت سقف قیمت مجاز در حرکت است.

حقوقی‌های این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۷ میلیون سهم را از حقیقی‌ها خریداری کردند و برآیند ورود را بر روی تابلوی معاملات «رنیک» ثبت کردند.

حال به نظر شما این سهم تا پایان سال جاری در چه مسیری حرکت خواهد کرد؟!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
عجب بخور بخوریه در نماد کالا و فرابورس...میارن منفی کامل میلیونی جمع میکنند و یهو میبرن بالا میلیونی خالی میکنند.. سرمنشاء تمام اینگونه فساد و دستکاری قیمت مسئولان فاسد و ناظران شریک شان هستند.
واقعا لغت عرضه و تقاضا دیگه حال بهم زن شده