بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فلزات اساسی، پرچمدار بورس

با توجه به تحریم‌های موجود، این گروه توانست مشکلات ناشی از تحریم را رفع کند و از سوی دیگر، قیمت‌های جهانی می‌تواند روند صعودی را تجربه کند و با توجه به اینکه توافق تجاری بین آمریکا و چین تقریبا قطعی شده و این مسئله می‌تواند گروه را پرشتاب‌تر، رو به جلو هدایت کند.
کد خبر : ۲۰۳۹۵۱

فلزات اساسی، پرچمدار بورس

علی مولایی مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در ارزیابی از وضعیت امروز بورس به بورس‌نیوز اظهار کرد: بازارسرمایه رشد ۲۰ درصدی را مشاهده کرده البته ورود نقدینگی به بازار و همین‌طور سهم‌های بنیادی قطعا جلوی هرگونه ریزشی را خواهد گرفت اما؛ طی چند روز آینده احتمالا شاهد اصلاح مقطعی در بازار خواهیم بود.

وی به گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری که همچنان پیشرو هستند، اشاره‌ای داشت و بیان کرد: گروه فلزات اساسی همچنان می‌توانند این قدرت را به بازار تزریق کنند که اصلاح کوتاه مدت‌تر باشد و در گروه محصولات شیمیایی، پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها، می‌توانند به عنوان صنایع لیدر بازار باشند اما؛ اگر بخواهیم گروهی را به عنوان شاخص اعلام کنیم، گروه فلزات اساسی می‌توانند پرچمدار حرکت رو به جلو باشند.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: با توجه به تحریم‌های موجود، این گروه توانست مشکلات ناشی از تحریم را رفع کند و از سوی دیگر، قیمت‌های جهانی می‌تواند روند صعودی را تجربه کند و با توجه به اینکه توافق تجاری بین آمریکا و چین تقریبا قطعی شده و این مسئله می‌تواند گروه را پرشتاب‌تر، رو به جلو هدایت کند.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص پارامتر‌های تاثیرگذار بر بازار گفت: با توجه به اینکه در بازار‌های موازی، رشدی که مدنظر سرمایه‌گذار هست تامین نشده و زمانی که نظر سرمایه‌گذار جلب نشود، نقدینگی خود را از طریق بازارسرمایه به گردش در می‌آورد؛ قدرت نقدشوندگی بالا، معاملات روزانه، قابلیت کنترل و بررسی روزانه روی این بازار، سرمایه‌گذاران را مشتاق‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به فروش محصولات در بورس کالا و بازار‌های خارجی و صادراتی پیش بینی این هست که گروه فلزات اساسی می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

مولایی در ادامه در رابطه با اینکه سهامداران باید بیشتر روی چه سهم‌هایی تمرکز کنند تصریح کرد: در همه گروه‌ها و صنایع و در تمامی بازارها، سهم‌های ارزشمند وجود داشته و به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری جدید یا اصلاح سبد‌های خود را دارند، توصیه می‌شود نگاهی به سایت کدال انداخته و گزارش‌ها را بررسی کنند و روی خرید‌ها تامل کرده و روند سودسازی شرکت‌ها را مقایسه و سپس اقدام به معامله کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاخص برای پایان سال ۴۰۰ هزار پیش‌بینی می‌شود، با توجه به مباحث اقتصاد کلان و قطعا با توجه به تورمی که سال ۹۹ با آن مواجه خواهیم بود، پیش بینی می‌شود، شرکت‌ها افزایش نرخ داشته باشند و با توجه به این مهم، نرخ بسیاری از سهم‌ها پایین هست، با توجه به مقیاس‌های جهانی حتی سهم‌هایی وجود دارند که زیر ۵۰۰ و ۱۰۰ تومان معامله می‌شوند، در قیاس با دلار می‌بینیم که این سهم‌ها در حدود ۵ و ۱۰ سنت در حال معامله هستند، ارزشمندترین سهم‌های بورس، قیمتش به یک دلار هم نمی‌رسد، سهام شرکت‌ها نتوانسته اند عقب ماندگی شان را نسبت به تورم جبران کنند، ولی کلیت بازار هنوز ارزشمند است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود خالص این مس‌فروش به ۸۶ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال رسید؛

رشد ۱۲۸ درصدی سود خالص "فملی"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

شاخص ۴۲۰ هزار واحدی تا پایان سال

ارسال نظر