بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

آغازاده‌های پشت کامیونی

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دومینوی نیاز اقتصادی کشور به واردات و راه‌اندازی وزارت واردات تا داد رئیسی در مجلس که فامیل‌های ما نمی‌توانند بودجه را اجرا کنند.
کد خبر : ۲۰۴۰۲۴

۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله خبر آورده که میگو در محله مسئولان ارزان‌شده و این افراد تند و تند در حال سوزاندن فسفر هستند و خروجی آن، تنها داد تولیدکنندگان را درآورده است.

وزیر محترمی که روز خود را در کنار پارک آب‌وآتش آغاز می‌کند در محوطه پارک وقتی کارگران و کامیون‌های قدیمی را دید و افسوس خورد و دستور داد تا کامیون‌های دست‌دوم اروپایی با کارکرد ۳سال وارد کشور شود؛ حال اینکه تبحر دولتی‌ها، واردات است و این یکی از بوهای وزارت بازرگانی خواهد بود که دوباره احیا خواهد شد، باید دید پشت واردات این کامیون‌ها کدام از آغازاده‌ها خوابیده است.

گندمی که قد نمی‌کشد!

گندم‌کاران از امروز سردرگمی و دوراهی بین کاشتن یا تغییر محصول را گرفته‌اند؛ ای‌کاش بورس‌کالا و خرید تضمینی گندم به‌راه می‌افتاد تا پس‌فردا باردیگر آغازاده‌ای به قصد حمل گندم وارداتی، قیمت‌ها را بالا نبرد چراکه این آغازاده‌ها از بچگی تخفیف گرفتن برای رعیت را یادنگرفته‌اند و اجنبی هرچه بفروشد را می‌خرند و سود را از دهان رعیت بیرون می‌کشند؛ طبق شنیده‌ها قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان امسال آنقدر کم است که کشاورزان رغبتی به فروش محصولات ندارند. شاید بعضی‌ها پیش خودشان بگویند آخرش مجبور به فروش خواهند شد اما؛ این اجبارها بوده که امروز بخش زیادی از زمین های مرغوب کشاورزی را به املاک ویلایی آغازاده‌ها تبدیل کرده است.

ملت بی‌پول با آه و ناله فراوان

در باب این سخن باید گفت که طبق آمارها به ازای هر ایرانی ۳.۸۶عدد کارت بانکی وجود دارد! فقط خدا رحم کرده که ملت بی‌پولی هستیم.

امیدآفرینی

کاش جای آنکه در اتاق فکر دولت که نبش بهارستان جا خوش کرده و مدام به فکر خنده حضار در مجلس است تا کلمات قلمبه سلمبه را بزاید، سرش در کار بودجه بستن بود! اسم امیدآفرینی که می‌آمد، بودجه‌بندی را به دست آچارکش‌های جلوبندی‌ساز هم بدهی، آنها وا می‌مانند چه رسد به برخی خادم‌الدوله‌ها!!!

از سوی دیگر، به نظر رئیس کمیسیونی که تمام فک‌وفامیل آن باید بودجه را خرج کنند، اعداد درآمدی در بودجه واقعی نیست و اگر این بودجه تصویب شود، از همین الان دولت کسری بودجه دارد، خب راست می‌گوید حداقل چندین نفر از خانواده ایشان به واسطه سال‌ها حضور او در چرخ ناگردون مجلس، امروز تجربه‌دار عرصه خرج بودجه هستند.

دست مریزاد

در ۸ ماهه اول امسال ۲۷ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم؛ در تنگنای تحریم ها و بن بست نقل و انتقالات پولی همین هم کار بزرگی است؛ دم آقازاده‌هایی که تولید صادرات‌محور دارند، گرم.

و اما خبر پایانی امروز پنج و نیم هم مربوط است به سقوط شاخص رفاه اجتماعی در ایران! خوشبختانه با سقوط دو پله دیگر، همسطح جیبوتی و زامبیا شدیم... با همین فرمان پیش برویم احتمالا تا سال آینده، به زیرزمین خواهیم رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ساعت پنج و نیم عصر؛

کیلومتر ۸۰ بهارستان

ساعت پنج و نیم عصر؛

کیلومتر ۸۰ بهارستان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
بابا اینقد مبهم و با کنایه و چند پهلو مینویسید این مطالب وکه آدم بایدکلی فکرکنه ...یه ذره واضح تر چقد میترسید آخه