بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

افزایش حداقل ۳۰درصدی ظرفیت حمل "حسیر"

عضو هیات مدیره «حسیر» گفت: شرکت ریل سیر کوثر برنامه افزایش ناوگان حمل و نقل را در دست انجام دارد.
کد خبر : ۲۰۴۰۳۰

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های پربازده سال جاری، شرکت ریل سیر کوثر بوده است. «حسیر» از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۱۹۵ درصد بازدهی برای سهامداران به ارمغان آورده است. سود تحقق یافته این شرکت هم در ۶ ماهه اول سال، رشد تقریبا ۲۵۰ درصدی نسبت به سود مدت مشابه سال قبل داشته است.

ابوالقاسم سعیدی عضو هیات مدیره شرکت ریل سیر کوثر در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت شرکت بیان کرد: تمام تلاش این مجموعه، تحریم سود مناسب برای سال جاری و نیز بهبود روند سودآوری در سال آینده است.

وی افزود: هنوز برای اظهار نظر در خصوص سود سال ۹۹ زود است. اقتصاد ما، اقتصادی دولتی است و فعلا جزئیات بودجه ۹۹ بخش حمل و نقل مشخص نشده است. اما شرکت ریل سیر کوثر هم در بخش حمل بار و هم حمل مسافر فعال است. بخش عمده محصولاتی که توسط شبکه حمل و نقل ریلی جابجا می گردد، محصولات فولادی و معدنی است. بنابراین روند درآمد شرکت در بخش حمل بار بستگی به سیاست های مربوط به حوزه تولید و فروش و صادرات محصولات فولادی و معدنی دارد.

سعیدی در مورد درآمد شرکت از محل حمل مسافر نیز گفت: اگرچه شرکت امکان افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر را دارد؛ ولی باید اوضاع اقتصادی مردم را هم در نظر داشت. اما به طور کلی شبکه حمل ریلی در سال ۹۹ توان افزایش حداقل ۵ تا ۱۰ درصدی ظرفیت حمل مسافر و افزایش حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصدی ظرفیت حمل بار را دارد. البته شرکت ریل سیر کوثر برنامه افزایش ناوگان حمل و نقل را در دست انجام دارد و با توجه به این برنامه، احتمالا در سال آینده، ظرفیت حمل بار و مسافر در این شرکت، بیش از مقادیر گفته شده، افزایش خواهد داشت.

عضو هیات مدیره «حسیر» اظهارکرد: امیدواریم در سال آینده حداقل ۳۰درصد به تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق شرکت ریل سیر کوثر، اضافه شود؛ طبیعتا تاثیر این افزایش ظرفیت حمل بر رشد درآمد «حسیر» با اهمیت خواهد بود.

سعیدی اضافه کرد: مهم‌ترین چالش پیش روی صنعت حمل و نقل ریلی، احتمال افزایش نرخ خدمات شرکت راه آهن بوده و در چند سال اخیر با هدف توسعه شبکه حمل‌و‌نقل ریلی و شرکت‌های خصوصی فعال در این بخش، شرکت راه‌آهن در ازای هزینه تقریبا حداقلی، به شرکت‌های ریلی خدمات ارایه می کند، اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد با وضعیت فعلی اقتصاد کشور، ارایه خدمات و تسهیلات با نرخ های فعلی تا چه زمان تداوم خواهد داشت. اگر نرخ خدمات راه آهن افزایش یابد، هزینه های شرکت های ریلی هم افزایش خواهد داشت. البته فعلا در این زمینه خبری نیست؛ اما به هر حال این ریسک پیش روی شرکت ها قرار دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا سفته بازان و ناظران سازمان پاسخ می دهند؛

ادامه انتشار گزارش‌های مایوس کننده "حسیر"

سود ۵ میلیارد تومانی از شرکتی با ارزش ۵۷۲ میلیارد تومان؛

گزارشی مایوس‌کننده از "حسیر" روی ریل آمد!

ارسال نظر