بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
Vale زودتر از استرالیایی ها قرارداد نمی بندد

وقت کشی غول سنگ آهن جهان

هم اکنون شرکت Vale در حال وقت کشی در مذاکرات است تا بالاخره تکلیف قرارداد دو شرکت Rio و BHP با مشتریان آسیایی روشن گردد.
کد خبر : ۲۰۴۱۱

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ در حالی که شرکت برزیلی Vale ، بزرگترین تولید کننده سنگ آهن جهان ، مجبور است تا برای جلب نظر موافق مشتریان آسیایی قیمت سنگ آهن را در قراردادهای بلند مدت سال جاری کاهش دهد، اما مسئولین این شرکت قصد دارند تا قیمت محصول خود را کمتر از دو شرکت استرالیایی رقیب یعنی BHP و Rio Tinto پایین آوردند.

هم اکنون شرکت Vale در حال وقت کشی در مذاکرات است تا بالاخره تکلیف قرارداد دو شرکت Rio و BHP با مشتریان آسیایی روشن گردد.

شایان ذکر است که در سال گذشته مذاکرات Vale با آسیایی ها زودتر از دو شرکت مذکور پایان یافت در حالی که این شرکت برزیلی توانست قیمت سنگ آهن خود را به میزان 78 درصد بالا ببرد، دو شرکت استرالیایی موفق به افزایش 96 درصدی قیمت محصولات خود شدند.

در حالی که هنوز جزئیات کاملی از مذاکرات شرکت های بزرگ تولید کننده سنگ آهن با مشتریان آسیایی بر سر قراردادهای بلند مدت سال جاری اعلام نشده، منابع خبری اظهار داشته اند که آسیایی ها خواستار تعدیل شدید قیمت این محصول هستند. تنها خبر نسبتاً موثقی که درباره این مذاکرات شنیده شده، حاکی از درخواست خریداران ژاپنی برای کاهش 30 تا 35 درصدی قیمت سنگ آهن می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر