بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
فناوری‌های مالی در یک دهه‌ی گذشته رشد سریعی تجربه و به زندگی همه‌ی مردم نفوذ کرده‌ است. دهه‌ی پیش‌ رو با توسعه‌ی بیشتری در این فناوری‌ها همراه خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۴۲۲۲

به گزارش بورس نیوز، بخش عمده‌ای از تولد و رشد فناوری های مالی فین تک یک دهه‌ی گذشته رخ داد. اکنون باید نگاهی به آینده‌ی فناوری‌های مذکور و تغییراتی بیندازیم که برای زندگی مردم در سر دارند. احتمالا تا یک دهه‌ی آینده، شاهد همه‌گیر و پرتابل شدن فناوری‌های مالی خواهیم بود؛ فناوری‌هایی که به‌مرور راه خود را به پشت‌صحنه‌ی فعالیت‌های مالی و اقتصادی نیز باز کرده‌اند.

به سال‌های گذشته‌ی دنیای فین‌تک نگاهی بیندازید؛ مثلا اگر در سال ۲۰۱۲ کلمه‌ی فین‌تک را بیان می‌کردید، شاید هیچ‌کس اطلاعی از آن نداشت؛ حتی جست‌وجوهای مرتبط چندان زیادی هم در گوگل دیده نمی‌شد. تنها چند بازیگر مشهور همچون پی‌پال و مینت در سال‌های ابتدایی دهه‌ی گذشته در حوزه‌ی خدمات فین‌تک فعال بودند. از آن زمان تاکنون، فین‌تک به کلمه‌ای پرکاربرد در دنیای فناوری تبدیل شد و شاهد افزایش سریع حجم سرمایه‌گذاری‌ها نیز بود. سرمایه‌گذاری در این بخش از دومیلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ به بیش از پنجاه میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر