بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت از اختیار خود استفاده کرده و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان رقم را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد تا حقوق آنها افزایش مناسبی پیدا کند.
کد خبر : ۲۰۴۳۴۶

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حقوق بازنشستگان

به گزارش بورس نیوز، محمدباقر نوبخت در این باره که آیا تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان می‌تواند تاثیری در همسان سازی حقوق بازنشستگان داشته باشد، اظهار کرد: مجلس در سال جاری برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرد که دولت از اختیار خود استفاده کرده و این رقم را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد تا حقوق بازنشستگان افزایش مناسبی پیدا کند.

وی افزود: باوجود همه مشکلات، در لایحه بودجه سال ۹۹ نیز اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که در صورت امکان و معرفی منابع جدید توسط مجلس، دولت از افزایش اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان استقبال می‌کند.

عضو کابینه دوازدهم درخصوص افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال آینده، گفت: طبق قانون افزایش حقوق باید با نرخ تورم تناسب داشته باشد به همین دلیل در سال‌های گذشته حقوق کارمندان بیش از نرخ تورم افزایش یافت تا قدرت خرید بیشتر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دررابطه با پیشنهاد نمایندگان مبنی بر افزایش وام ازدواج در سال ۹۹ گفت: این مسائل مربوط به بانک مرکزی بوده و ما نمی‌توانیم تکلیف مالایطاق کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر