بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
ساعت پنج و نیم عصر؛

غافلگیری بزرگ جاده مخصوص

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به آمارهای عجیبی که از دل جاده مخصوص بیرون آمد و امیدواریم ربات، این آمارها را پُر نکرده باشد.
کد خبر : ۲۰۴۳۵۲

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، خودروساز بزرگ کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در گزارش آذرماه همه را غافلگیر کرد. فروش نزدیک به ۳۳۲۶ میلیارد تومانی در آذر ماه بی سابقه بوده است. درآمد فروش این شرکت در فصل پاییز، ۵۰ درصد بیش از درآمد تابستان بوده و شاید همین گزارش آثار مثبت تغییرات مدیریتی این شرکت را نمایان کند.

اما امروز اهالی جاده مخصوص نقل محافل خبری بودند. بعضی ها ادعا کرده اند فساد مافیایی در این صنعت آنقدر پررنگ بوده که فرانسوی ها خودروسازی های ما را تهدید می کردند که اگر با ما قرارداد نبندید، پته تان را روی آب می ریزیم! بعضی ها هم ادعا کرده اند در طرح های پیش فروش، دلالان با کمک ربات ها همان چند ثانیه ابتدای تایم ثبت نام، هر چه خودرو بود درو می کردند و بعضی های دیگر هم از شیوه عجیب سرکرده باند فساد خودرو خبر داده اند.

دعای توسل

وضعیت آلودگی هوای تهران و بعضی شهرهای دیگر آنقدر حاد شده که دانشمندان در عجبند مردم ایران چطور هنوز زنده اند. یکی از اهالی بهارستان هم گفته اهالی پاستور برای رفع مشکل آلودگی هوا، جز خواندن دعای توسل کاری نمی کنند. احتمالا اگر دعای توسل جواب نداد، با قرائت فاتحه ای دین شان به مردم را ادا می کنند.

وام مدیریتی با سود زیر قرض الحسنه

پرداخت وام به مدیران بانک ها هم اتفاقی عادی شده و گویا اگر مدیران بانک ها از منابع کلان بانکی سهم نداشته باشند، باید تعجب کرد. بانک بزرگ بورسی خیابان طالقانی به مدیران خود وام با بهره ۱ تا ۱۰ درصدی داده است. آن هم با دوره بازپرداخت ۱۸۰ تا ۲۸۰ ماهه!

مسکن ملی همانند خودرو

طرح مسکن ملی هم مثل پیش فروش های خودروسازان به دقیقه نکشیده، پر شد! حالا عده ای سهمیه های مسکن ملی را (هر چند غیر قانونی) می فروشند؛ آن هم به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان! از کجا آورده اند هم معلوم نیست! دوستان اگر بررسی می کردند سهمیه فروشان چطور ثبت نام کرده اند، بد نبود ؛ ضمن اینکه اگر خیلی زرنگ هستند همان مسکن مهری را که سال هاست عده ای در انتظار اندکی مهرش هستند، تحویل دهند، طرح جدید پیشکش!

سیگار وارداتی خاص

اما خبر رسیده در حالی که خیلی از مردم برای تامین نان شب شان ماتم گرفته اند، بعضی آقازاده ها سیگار طلای لاکچری با طعم بلوبری دود می کنند و به بیچارگی مردم می خندند...

پوزخند امیدآفرینان
لایحه بودجه ۹۹ پر از اعداد عجیب و غریبی بود که می گفتند برای امید آفرینی این چنین لحاظ شده! اهالی بهارستان هم پوزخند می زدند و تصویب می کردند. اما گویا پشت پرده تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۹ دغدغه بابت احتمال قهر بعضی آقایون به خاطر عدم تصویب و دردسرهای بعد از آن بوده‌است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است

ساعت پنج و نیم عصر؛

کیلومتر ۸۰ بهارستان

ارسال نظر