بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم‌هایی که ارزش نگهداری دارند!

اتفاقاتی مثل برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، رشد فروش شرکت‌ها، افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت‌های جهانی و طرح‌های توسعه برخی شرکت‌ها تا حد زیادی رشد قیمت سهم های بنیادی را توجیه می کند.
کد خبر : ۲۰۴۴۰۶

سهم هایی که ارزش نگهداری دارند!

به گزارش بورس نیوز در رکود کسل کننده بازارهای ارز و طلا و مسکن، بورس تهران پاییز و زمستان پرشوری داشته و یک تنه جور بی مهری سایر بازارها را به دوش کشیده است. سبز خوشرنگ هر روزه و افزایش قیمت سهم ها به مذاق سرمایه گذاران خوش آمده و امسال این بازار پذیرای خیل کثیری از تازه واردها بوده است. شاخص کل تا این لحظه از معاملات کمتر از ۱۳۰۰ واحد تا ورود به کانال ۳۷۰ هزار فاصله دارد.

حمید پهلوان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت فعلی و پیش بینی روند آتی بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه در هفته‌های اخیر رشد زیادی داشته؛ ولی در بسیاری از سهم ها دلایل و عوامل بنیادی، توجیه کننده رشد قیمت سهم‌ها است. اتفاقاتی مثل برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، رشد فروش شرکت‌ها، افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت‌های جهانی و نیز طرح‌های توسعه برخی شرکت‌ها تا حد زیادی رشد قیمت سهم های بنیادی را توجیه می‌کند.

با توجه به حجم نقدینگی وارد شده در بازار سرمایه و وضعیت تقریبا همراه با رکود بازارهای موازی، بازار سرمایه در میان مدت، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی سهم‌ها هم رشد بیش از حد داشته و شاید بتوان گفت حباب قیمت دارند؛ اما نمی توان موضوع حباب را به بسیاری از سهام بازار نسبت داد. با توجه به حجم نقدینگی وارد شده در بازار سرمایه و وضعیت تقریبا همراه با رکود بازارهای موازی، بازار سرمایه در میان مدت، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری خواهد بود. البته نباید انتظار تداوم روند صعودی و رشد شارپ قیمت سهم ها در همه روزها را داشته باشیم و احتمالا رشد بازار سرمایه، ملایم تر و همراه با نوسانات طبیعی بازار خواهد شد.

پهلوان در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: خیلی از سهم های بازار سرمایه ارزش نگهداری دارند. سهم های بزرگ گروه فلزات اساسی نسبت به سال قبل با رشد سودآوری مواجه هستند و پیش بینی می شود این روند صعودی سودآوری در سال آینده هم تداوم خواهد داشت. گروه پتروشیمی هم به دلیل وضعیت مطلوب فروش و نیز سیاست تقسیم سود حداکثری در مجامع در اکثر نمادها، برای سرمایه گذاری میان مدت، مناسب است.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: علاوه بر این سهم های گروه خودرویی هم به دلیل بهبود وضعیت بنیادی شرکت ها از نظر مقدار فروش و همچنین نرخ فروش و همچنین موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها جذابیت ویژه ای دارد.

پهلوان در پایان خاطرنشان کرد: سهم های گروه بانکی و بعضی از سهم های گروه دارویی هم پتانسیل رشد دارند. البته رشد گروه دارویی تا حد زیادی هم به سیاست تخصیص ارز دولتی بستگی دارد. در کل می توان گفت بسیاری از گروه ها و نمادها همچنان پتانسیل رشد بیشتر را دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم جو مثبت بازار سرمایه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

مثلث سهم‌های پیشرو بورسی

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

معجونی سودآور

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح شد:

دلایل بازدهی ۲۲۲درصدی سهم "وارس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
خداراشکر