بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
مدیرعامل «ومعادن» از اضافه شدن محصول سرب و روی به سبد پرتفوی این هلدینگ بزرگ معدنی خبر داد.
کد خبر : ۲۰۴۴۴۳

پیوستن هلدینگ توسعه معادن و فلزات به جمع تولیدکنندگان سرب و روی کشور

به گزارش بورس نیوز،عزیزاله عصاری گفت: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از طریق مشارکت بخش خصوصی با یکی از زیرمجموعه‌ها (شرکت صبانور)، در آینده نزدیک محصول سرب و روی را به سبد پرتفوی خود اضافه خواهد کرد.
وی افزود: یکی از راهبرد‌های کلان این مجموعه، ایجاد تنوع در سبد محصولات خود از طریق سرمایه‌گذاری در پلی متال‌ها و فلزات غیرآهنی بوده است. در این راستا طی سالیان اخیر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم که منجر به ارتقاء سطح بهره‌وری و سودآوری شرکت شده و دستاورد‌های خوبی هم برای صنعت در حوزه تأمین زیرساخت‌ها به همراه داشته است. ازجمله این تلاش‌ها انجام عملیات اکتشافی در پهنه راور کرمان به مساحت بیش از ۱۲۰۰ کیلومترمربع به مدیریت شرکت صبانور بود که منجر به ورود این هلدینگ به سرمایه‌گذاری درزمینه فلز سرب و روی شده است.
عصاری از اعلام جزئیات برنامه‌ها و اقدامات در دست انجام «ومعادن» با مشارکت فعال بخش خصوصی برای ورود به عرصه تولید سرب و روی طی روز‌های آتی خبر داد و یادآور شد: ایران رتبه چهارم تولید ماده معدنی سرب و روی را در آسیا پس از چین، قزاقستان و هند دارد. همچنین ششمین کشور تولیدکننده شمش روی و پنجمین کشور تولیدکننده شمش سرب در آسیاست. باوجودآنکه بیش از ۹ درصد ذخایر خاک سرب و روی کل جهان در ایران قرار دارد، سهم تولید و صادرات کشور حدود یک‌درصد کل تولیدات و صادرات جهانی است و باید حداکثر تلاش خود را برای استفاده از پتانسیل‌های موجود و اجرایی نمودن برنامه‌های کلان اقتصادی در کشور به‌کارگیریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر