بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دو گروه ارزنده برای سرمایه گذاری

بازار سرمایه، بازار خوبی برای جذب نقدینگی بوده مشروط بر آنکه، در سهم‌هایی سرمایه‌گذاری شود که حباب قیمتی ندارند.
کد خبر : ۲۰۴۵۹۳

به گزارش بورس نیوز، در شرایطی که برخی تکنیکالیست ها منتظر مقاومت بازار در کانال ۳۷۰ هزار واحدی بودند، شاخص کل روز گذشته، با عبور از کانال ۳۷۵ هزار واحد شگفتی آفرید و نشان داد قدرت پول از هر تحلیلی، قدرتمندتر است.

به نظر می رسد ذکر کلمه حباب در مورد بازاری که حجم معاملات روزانه آن نزدیک به ۱۰ برابر حجم معاملات بازار بزرگی همچون بازار مسکن باشد، چندان منصفانه نباشد. اما هر چه هست، این بازار به سان آهنربایی قوی، سرمایه های سرگردان را جذب خود کرده و در برابر شور و شوق این بازار، سایر بازارها گردن خم کرده اند و در لاک رکود فرو رفته اند. با این حال بعضی از تحلیلگران از حباب بازار سرمایه سخن می گویند و دغدغه زیان سهامداران تازه وارد و قهر کردن این سرمایه گذاران با بازار را دارند.

جواد عشقی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص رشد بازار سرمایه بیان کرد: اگرچه معتقدم بخش زیادی از سهم‌های بازار سرمایه، حباب قیمتی دارند؛ اما هنوز سهم های ارزنده ای در بازار سرمایه وجود دارد که ارزش بررسی دارند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای نقدینگی، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری منابع نقدی خود چند گزینه محدود پیش رو دارند. قطعا با توجه به انتظارات تورمی، بازدهی بازار پول برای سرمایه‌گذاران جذاب نیست.

عشقی نزاد افزود: بازار سرمایه در شرایط کنونی نسبت به بازارهای ارز و طلا و مسکن و بازار پول، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد. حتما بازار سرمایه، بازار خوبی برای جذب نقدینگی است؛ مشروط بر آنکه در سهم‌هایی سرمایه‌گذاری شود که حباب قیمتی ندارند؛ سرمایه‌گذاری در سهم‌های ارزنده بازار، علاوه بر آنکه بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت، سهامداران را از ریسک ریزش احتمالی قیمت سهم هم مصون نگاه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: اکثر سهم های بنیادی بازار که نسبت های «پی بر ای» پایین و نقدشوندگی بالا دارند، کماکان برای سرمایه گذاری ارزنده هستند. سهم های گروه پتروشیمی و بعد از آن گروه فلزات اساسی گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری به نظر می رسند. در مقابل سهم های با EPS منفی و دارای P/E بالا را برای سرمایه گذاری، مناسب ارزیابی نمی کنم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آثار مثبت ورود غول‌ها به بازار سرمایه بر اقتصاد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم جو مثبت بازار سرمایه

ارسال نظر